Fortsatt nöjd med livet !

Och i em. cyklas det ner i stan för att med vår lilla sångkör ytterligare förkovra oss i sjungandet av Fredmans epistlar ! Men jag hade lika gärna kunnat sjunga Hava Nagilah eller Tumbalalajka eller Kalinka t.ex. Men man är väl en främmande fågel ?
         Sol lovades idag men dimma flöt in över Askersund ! Troligtvis tillfälligt !? Men det hindrar ju inte mig i mina föresatser !
       Ett oroat folk ! ? Det är ju nu mera i det moderna samhället olika intressen som slåss mot varann ! Via lobbyism o populism ! O det gäller ju miljoner miljarder i pengar ! O dubbla budskap ang. farlighet utropas ständigt i bl.a. massmedia ! Den ena veckan är det farligt o den andra inte ! O tvärsom ! Elenergislag slåss mot varann ! Där bara fördelar påpekas ! Miljarder, miljoner på spel !
      Jaa, är 76 år ! Har säkert fått i mig en del gifter och s.k. onyttig mat under årens lopp ! Från barnsben ! Liksom många andra pensionärer en del flera år äldre än vad jag är ! Vad det kan kommas ihåg från min barndom är att spenat skulle vara väldigt nyttigt ! Och tydligen serverades det mycket hemma , för kort eller lång tid ! För mig har berättats att jag utbrast , vill inte ha nån spanat ! Men kommer inte ihåg om man var tvungen o äta upp den ! Kan det ha med Karl-Alfred o göra ! Den tidens lobbyism ?
                   Jaa, det är ju märkligt att medelåldern ökar när allt är så farligt !
      Sen kan ma fundera på det där med farlighet efter omständigheterna i ett land ! Förmåga att titta sig omkring i Världen verkar vara dålig i detta land ! 
                    Har jag otur så kan man dö oförutsett hur mycket man garderar sig eller försäkrar sig ! Även om det inte regnar granater eller kulorna visslar över huvudet , även om inte nån jordbävning slår till med påföljande tsunamis , även om inte orkaner eller tyfoner härjar varje år i landet MM,mm, !
        Men att oroa sig för allt, delvis med massmedias hjälp ! Kan inte det förkorta ens liv ? I onödan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0