Tiden går verkligen fort !

Jaa, det här med att många tycker att den går fortare ju äldre man blir ? O varför ? Den kanske går fortare för man kopplar av mer o tar dan lite mer som den kommer ? O inte oroar sig för allt o accepterar saker o ting o inte tittar på klockan i ett ? Men ändå ser fram emot nått med spänning eftersom ingenting är fastställt ! 
       Hade man ständigt oroat sig för Världen, anhöriga o sitt egna öde ! Då hade nog tiden gått mycket långsamt ! Nånstans får man ha nån livsfilosofi o ta sig fram på livslinjen, min t.ex. Från Rötter till Barnbarn ! Efter sina omständigheter o behov ! Ständigt försöka vara påläst, vända på myntet o tänka på hur hade jag varit som människa om jag varit i dom omständigheterna, bott i det landet , haft den kulturen " o slagits för livet " ! Det gäller ochså att bejaka sig själv, sin egen personlighet o kunna Mänsklighetens historia ! Dynastier kommit o gått, olika maktcentra funnits o poler mot varandra ! Som kommunism o fascism t.ex. Och vad är en lång tidsera ! Har vi i landet humanistiskt varit så mycket bättre i det förgångna , när vi spred skräck över delar av Europa ! ? Rasism ! Usch ! Men en annan sorts minoriteter fördärvar ständigt för Världen ! Dom som i Guds namn erövrar mark o dödar " otrogna " ! O så dras alla religiösa över en kam !
           Och den under de senaste 11 åren, sen det gicks i pension vid 65 års ålder, utökade motionen är ochså ett led i gåendet längs livslijen Från Rötter till Barnbarn ! O idag blr det motion, in till stan o förnya lotto och sedan motion längs " inmutat " stråk och innan återkomsten till det sköna hemmet handlas det i närheten ! Det ni !
         Och så här får jag ochså säga ! Det var stort att få en liten kram av Annie Lööf ! Längs min väg Från Rötter till Barnbarn med fötterna på Jorden o armarna mot Himlen ! Vare sig jag bor i " Korpilombolo eller Katmandou " ! :)  
           O nu skall det gås till köket o skrivas inköpslista !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0