V-75 tipset inlämnat ! Spännande dag väntar !

Lade faktiskt ner mer arbete än vanligt på mina småsystem till V-75 ! Mer organiserat genomtänkt ! Om det sen hjälper är en annan sak ! 
 
  Skidor ja ! Utförsåkningen började ju i Sölden förra helgen ! Men idag har jag sett första åket i damernas slalom i finska Levi ! Fin bana i strålkastarljus ! Och Frida H och Maria Ph ligger tvåa o trea efter första åket ! Och nästa vecka såg jag att längdskidåkningen inleds i Bruksvallarna !
          Jag tycker det är härligt med vintersäsong ochså ! O se snöklädda banor o vita spår ! Sen får det ältas om växthuseffekter utan facit bäst det vill ! Kung Bore ger sig inte så lätt ! Förra året var det ju iställd tävling i Vale, tror jag det var, p.g.a. för sträng kyla ! Men det var inte många tävlingar som blev inställda p.g a för  hög värme ! Knappt ! Men fortsätt o älta  ni som tror på elände uträknat via datoriserade matematiska mallar ! Titta gärna på temperaturer i Sibirien o norra Kanada ! I nuet !
 
  Och i kväll spelas match i herrarnas Em-kval i fotboll ! Borta mot Montenegro ! Ingen lätt match ! Men vi hoppas på minst 1 poäng ! Men Sverige börjar få ett intessant lag med nya profiler ! Bra tänkt Hamrén ! 
    Lite ord på vägen ! Tomma tunnor skramla mest, är det bara ens fel när 2 träter o det här med att flyttta fram gränser o ingripa här o där ! Världspolitik är lätt att genomskåda ! Oavsett Isis eller Putin ! Och där anser jag Isis framfart är Världens största problem ! Sen finns det väl stater som " slåss " om Världshegemonin ! Jaa, hundra år på jorden är en piss i Nilen när det gäller en tidsrymd ! O där utopiska löften hela tiden utropas utan garanti ! Och med bl.a sång o röda fanor sen 1870-talet nått !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0