Det är man väl ochså nöjd med !

Att det är fredag igen ! Hade jag inte visst det så hade man inte skrivit här o sett att det var väder ute som gladde mig !
  Inre tjänst ja ! Det är verkligen befogat efter gårdagens kraftprov , över rötter, stock o sten ! Men det finns alltid nått att göra ! Dammsugning blir det o några varv på inomhuscykeln till musik ! O tittande på tips till morgondagens V-75 på Jägersro ! Mm !
         Jaa, vädret ja ! Tycker ju om att studera klimatet i Världen utan att ta ut elände i förskott ! Igår var det under det normala i temperatur utom längst i söder i  Sverige! O i Norrland har dom haft under det normala i 14 dagar ! Vem skriver om det ?
        Just nu meddelas via nyhetsflash och av försvaret att det stora sökandet efter ubåtar avbrytes i Stockholms skärgård ! Så nu kan journalisterna dra sig tillbaks efter spanande efter periskop !
        När det gäller ebola så beklagar jag att 2000 människor avlidit i världen hittills men Nigeria t.ex. lär vara fritt från det ! 7 miljarder människor lever i Världen ! Och dubbla budskap kommer ständigt om farligheten av denna sjukdom ! Det varnas bl.a för hysteri ! Jaa det är tur att inte massmedia fanns till när pesten tog livet av t.ex. halva europas folk förr i Världen !
             Det finns ju ett uttryck som heter Tomma tunnor skramla mest ! Det tänker jag på när jag analyserar massmedia ! O vissa regeringar ! Som skaffar sig alibi genom att hänvisa till tomma tunnor ! Inför framtiden ! Genomskådbar tankesmedje lobbyism !
           
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0