Då skall jag ge mig ut på ett litet äventyr !

 Inte så långt bort ! Och målet är sjön Åmmelången och den Katolska gravplatsen där ! Närmaste stället där jag kan bejaka mina Katolska rötter och meditera på en då vacker plats ! Några mil framåt o tillbaks blir det väl !
      Och där kommer mina tankar ochså att gå till  en person o en familj i släkten ! Denna familj med 3 barn miste igår sin far ! I ålder med min mellersta son ungefär ! Detta fick jag reda på via telefonsamtal i går ! Efter det utfärden bestämts ! Tragiskt oavsett väntat eller inte  !
                           Livet är ju grymt ! Men ...hur skall vi undvika allt tragiskt ! Eftersom både glädje o sorg tillhör livet ! Och sorgen kan ju vara väntad o oväntad  ! Vare sig vi vill eller inte ! Och livet måste gå vidare oavsett för de efterlevande skull !
              Om det fås som jag vill så kommer foton med rapport från utflykten !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0