Det skall man nog akta sig för ?

Att i en valrörelse o i ett land som ändå tillhör dom bättre att påstå¨att det faller sönder ! Och vem vill ha ett missnöjesparti som är 3 störst ! Vi lever i en demokrati, folk får rösta på vad dom vill ! Och att kalla 13 % av väljarkåren ,  dra alla över en kam o kalla dom för rasister ? En del av dom tycker kanske att integrationen är misslyckad och att man skall påverka länder i övriga Europa att öppna sina portat mer ?
               Rasism ja,  detta eländiga tilltag kan drabba människor på olika sätt ! Och avarterna av den , som religiösa minoritetsgrupper som hatar allt av vad västerlandet gör t.ex.  Är ochså en slags rasism mot olika länder t.ex. Mot minoritetsfolk ! Tro inte att bara rasismen finns i ett parti ! Och rasist /extremist kan man säket vara både på höger-o vänsterkanten ! Jag är ingen rasist, vurmar bl.a. för olika minoriteter i världen som förföljts ! Syrianer , indianer, judar, romer mm. Som sagt rasister finns det i alla läger ! Men vem skulle erkänna detta i en vetenskaplig undersökning !
            Som liberal fick jag ju inte som jag ville ! Men vilken upphämtning av alliansen gjorde den sista månaden ! Jaa, inget parti gick väl framåt förutom SD. Fi fick glädjesiffror till att börja med men inga 4 % när rösterna räknats !
             MP som tampades med SD om att bli 3 största parti kom långt efter dom ! Liksom de andra småpartierna ! C och KD , som hela tiden av massmedia poängterats att de ligger under 4 % ! Gick över den gränsen ! O finns kvar, hela Alliansen finns kvar men M byter partiledare ! Att vara statsminister i 8 år och i 6 år i en värld med stor ekonomisk kris ! Skulle ochså avgått ! Och i Europa har många regeringar fallit p.g.a. denna kris , till höger o vänster ! Och Norge har t.ex. förra året bytt till en borgerlig regering !
            Nu har vi en annan verklighet i Sverige ! Delar av Europas verklighet har kanske kommit ifatt oss ?
  Undertecknad fyller 80 år när valet 2018 inträffar ! Förvånar mig inte om det då blir regeringsbyte igen ! Sånt är livet ! Men inga kulor viner över mitt huvud och mina motioner och andra intressen fortsätter som vanligt ! Jag lever idag ochså och 4 intressanta år kommer i Sverige ! Kommer utropade löften att hålla med lovade skattehöjningar och annat ! Såg att kronan föll igår ! Hoppas det bara var tillfälligt för rikets skull !
           Och det här med temperaturerna på de kalla delarna av världen tar vi i morgon ! Dom i Antarktis o Arktis ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0