Taggen är Världsmusik !

Jaa, musiken på Balkan med flera länder går rakt in i mitt sinne o hjärta ! Jag njuter så ! Om ni bara visste ! 
          Jag sjunger ju själv i en liten kör o då sjunger vi mest svensk musik ! Just nu övar vi på Bellmans visor ! Innan var det Taube ! O det går bra ! Klarar mig utan noter , lyssnar in  ! O kommer rätt ! Kommer naturligt ! Jaa, Bellmans visor är kul o sjunga ! Texten beskriver den tidens närvaro ! Har inte svårt o vara  med, fantisera om, på Bellmans beskrivningar ! Och han hade nån annan som hjälpte honom med texterna , har jag hört .
 Den här damen den Grekisk- Cypriotiska sångerskan Glykeria Kotsoulas sånger har jag fäst mig mycket vid ! 
 O kunna ta in den här musiken är väldigt positivt för mig ! Och det är inte bara en annan som uppskattar henne ! Hon är ochså populär o har uppträtt i Turkiet, Israel, Frankrike, Usa , Australien, Nya Zeeland, Spanien bl.a.! 
          Ja det är tur att man har musikkanaler att lyssna på i datorn ! Men hade jag fått höra på ett liveuppträdande nånstans på av artisterna  jag gillar  ! Vilken upplevelse ! För det är många fler än Glykeria på Balkan o östeuropa t.ex. som jag gillar. O Klezmer, Romsk musik ingår ju där ochså ! Men hon är för mig en av de bästa ! Och blanda inte ihop Världsmusik med politik  ! Jag hatar inga folkslag ! Ogillar bara  deras i minoritet extremister ! O Rasister ! Foto o biografi från Wikipedia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0