Vilken bra dag hittills !

  O detta  foto  togs vid  hemomsten ! Och innan den hade det hunnits spelats boule, 1-1 mellan lagen ! Hastigt besök vid alliansens valstuga o därefter förtidsröstande på  kommunalhuset ! Sedan inhandlande av Chiafrön i närliggande affär ! Vad jag rösta på ! Liberalerna o det skäms jag inte det minsta för ! Förstår inte det här med hemlighetsmakeriet med vad man röstar på ! Jag väljer inte mina kompisar efter vad dom röstar på, vare sig dom är " fattiga eller rika " ! O mina barn o barnbarn får rösta vad dom vill på ! Dom är ju myndiga ! 
        Nu kan man tillbringa söndagen den 14 ännu mer framför tv:n ! Blir spännande ! Som en fotbollsmatch ! Men att studera Världens ekonomi  kanske inte skadar  innan man kör på med valfläsket ! Det kan nog börja på " o lukta illa " ?
 Jaa, sen har vi ju även ett em-kval i fotboll som väntar för herrarna ! Inte mindre spännande !
          Jaa, stadsbilder var det ! Den här visar situationen just nu i mitt närområde !
 Det här är mitt senaste barnbarn Franke ! Hans blick mot farfar värmer hans hjärta o gör livet ännu mer härligt o intressantare ! Vare sig, eller inte ! Tänk att man på livslinjen Från rötter till Barnbarn kan lägga till dessa gener ! Som man är delaktig i ! O han  "skiter väl i " att Farfar är liberal ! Han tycker om honom ändå , som synes !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0