Jaa, fotbollen ja !

Jaa, sporterna ishockey o fotboll går ju varann  till mötes i vårdagjämningen, i Sverige t.ex. , så att säga ! Ishockey-vm , herrar är väl bäst att skriva, börjar ju 1 maj !  
         Och när det gäller ishockey så vann ju Växjö borta mot Skellefteå i finalomgången i SHL ! Och vinner Växjö hemma på torsdag så är dom svenska mästare !
 
      I går vann ju 2 av mina favoritlag ! Barcelona slog ut Psg med 2-0 o Bayern München slog Porto med häpnadsväckande 6-1 ! Jaa, trots 5 viktiga spelare på skadelistan ! Vilken bredd dom har på sitt lag ! Och matchen mot Porto borta var väl " olycksfall i arbetet " ?
 
 Och idag spelar Real -o  Atletico Madrid avgörande match om semifinal plats ! Håller på Atletico ! Den andra matchen är mindre intressant ! Men båda matchera är svårtippade även den mellan Monaco o Juventus !
 
         Det här med resor ! Är otursförföljd ! Även i år blev en inbokad resa inte av ! 3-dagars turen till Tyskland med buss ! Men till våren kommer boende att bli flera dar på vandrahem i Örebro i stället ! Inte dumt det heller !
 
       Visst har varit en del i Tyskland ! Berlin, Köln o Frankentahl t.ex. O resa genom landet till Österrike ! O besök i både Mosel-o Rehndalen med kompisar ! Jaa, och det här med att ha kunna unna sig lite x-tra  ! Skulle man få det så hade en vecka i  München varit en höjdare bla. av olika skäl ! Ligger inte så väldigt långt från Frankentahl heller där jag har kära vänner ! Som besökts för 12-13 år sen, med barnbarn  ! Och som min mor och senare jag haft kontakt med brevledes bl.a sen 1947 ! Cai träffade jag ju ett år i Örebro 1946 ! Då han bodde hos oss !
            Ich hoffe meine ahnen in Deutschland habe es gut ! Die in Köln mitt die name Bönner ! Und in andere platzen  Und vieleicht auch in Halle an der Saale und Magdeburg oder andere platzen ! Mitt die namen Schmidt und Geuken ! Schade dass ich niemant troffen gehabt ! Geukens in Schweden habe ich getrofft ! Natürlich !
       Dass ist gut für mich in Deutch zu schreiben ! Meine mutter und grosmutter hat viel Deutch nach hause gesprochen ! Und ich habe auch Deutch ins schule gelernt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0