Vackra bilder från hemorten ! O nerifrån !

             Ja den här livsviktiga symbolen o stjärnan ! Kommer jag aldrig att sluta fotografera o visa så länge jag förmår ! Ja men den är ju så orättvis så den lyser både över goda o onda ! Jaa, då får vi väl släcka ner den ! Så har majoriteten goda inget heller som lyser på dom !
 
                Våren är kommen ! Pullorna är komna till hembygdsgården i Askersund, som sagt ! Vädret idag ? Hade inte solen lyst från blå himmel så hade det varit en del kyligt i luften !
 
 
 Det här är väl en vacker bild ! Fick jag mig tillsänd i dag ! Har ju 10 barnbarn ! Det här är dom 3 yngsta ! Abbe , Kallle o Franke ! Tiden går så fort ! Snart kommer man att få krama om dom allihop alla 10 ! Om jag får som jag vill ! Och det tror jag hellre än att måla hhm, hmm på väggen ! Med patos o fighteranda kämpar man för det !
 
          Lille Franke , den yngste spexar med farfar, bl.a. Nu dröjer det inte så länge Franke för än du får sitta i farfars knä igen ! Tiden går fort ! Leve livet ! Oavsett det är motsägelsefullt ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0