Bra födelsedagspresent !

Idag skall jag på fotvård för första gången i mitt liv ! Fick det som sagt i födelsedagspresent ! Av nära o kära ! Skadar säkert inte när man motionerar så mycket som en annan gör ! Jaa, fötterna skall tvättas innan , oroa er inte ! ;)
 
Denna man fysiker , med Skotska rötter och som arbetat bland annat i USA ! Träffar jag på denna plats ganska ofta under motionsrundorna ! Jaa, och att höra honom berätta om klimat o annat som har med vår jord att göra är berikande ! Bland annat har han pratat om koldioxids bundenhet till krita ! Om jordens vobblande o beroende av högtyryck, lågtryck, golfström o solfläckar som ger variationer i klimatet ! Och mycket annat intressant kan man få höra ! Av nån som verkligen är kunnig ! Och han tycker ochså att han har utbyte av att få lyssna på vad jag har att säga ! Som sagt att vända på myntet gör det ju inte svårare om man är påläst om nuet o dået ! Om morgondagen vet ingen något bestämt ! 
 
Ja, fortfarande har jag entusiasm o livsgnista ! Och klarar  mig bra på det, oavsett vad som händer i morgon ! Och med ett småleende tittar man ofta ner i den svenska ankdammen ! Där elände o negativism säljer mest ! O  ältandet av visst parti , som jag inte röstar på, ger dom fler o fler röster ! Och i sammanhanget tänker jag på tappet av röster på 14 % sen 1994 i partiet S ! 
 
           Och baraometern sjönk inte mycket när fronten kom in över oss i natt ! Det borgar för bra o soligt väder i södra Sverige ! ? Och Askersund ligger bara några mil från Götaland !
 
        Och i em blir det  till att titta på Vm i simning kl 16 ! Och tävlingarna i Kazan ! Vilka fina sändningar o vilken entusiastisk publik ! Nää, jag lider varken av varg-eller Rysshat ! Blanda inte in politiska åsikter när det gäller sport, musik eller Vackra bilder ! Vare sig politiken är vänster-eller högervriden !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0