Det har ändrat sig på 10 år !

          Detta foto taget igår ! Och i dag var det + 7 C i morse i Askersund ! Beroende på klart väder i natt ! Inte ett moln på himlen idag ! 
    Jaa på dagens vädersida i min tidning står det bl.a. att kallast i Världen i går hade Summit på Grönland i Arktis med -18 C ! Det där håller jag inte med om ! Även Antarktis tillhör Världen, Jorden ! På Antarktis har idag det högt belägna Vostok - 70 C, belägna på marken har Mcmurdo stn -31 C och Vostok Cabo -22 C ! 
               Vostok har mycket minus året om ! Men när vinter råder hos oss o i Arktis då stiger temperaturen på marknivån främst i Antarktis och då går temperaturen upp särskilt då t.ex i Vostok Cabo o i Mcmurdo stn, Nämnas kan ochså att den gör det i staden Punta Arenas i södra Chile , den stad som ligger närmast Antarktis i Världen ! Men där råder fortfarande några minusgrader o snöfall ! Och såg på datan häromdagen när man åkte skidor på Nya Zeeland ! 
                Och att var påläst skadar inte med det massmediatryck som finns i Världen idag ! Med dess lobbyism o populism ! Och det där med att utmåla elände utan att se i backspegeln är massmedia bra på ! Sälja,sälja ,sälja !
              Det här med flytt ! När jag flytta hit för snart 10 år sen var inte datasamhället lika mycket datoriserat som nu ! E-legitimation fanns t.ex. inte, mm ! Och förr i tiden räckte det ju med telefonsamtal eller brev när man flytta ! Jag kommer att behöva hjälp även med att behålla min struktur i datan när förändring av olika slag inträffar !
      Men  går en spännande framtid till mötes ! Där stora delar av min stora "klan" bor ! Detta ger mig en övervägande positiv känsla ! Som jag berikar min entusiasm o mitt sinne med !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0