Och så kom det ännu en dag !

Boule jaa ! Kul utan regn ! Regn kom i natt och åskvädret över sydligaste Sverige dog ut , så småningom ! 11 augusti ! Och nån direkt sommarvärme är det väl inte ! Tycker kanske en del  är skönt !
 
Ja,enligt Smhi skall det bli en hel del med regn lördag o söndag ! Enligt Norska Yr.no både lördag, söndag o måndag ! Och ostvindar utlovades bl.a. Vi får väl se hur det blir med det ! Hoppas dom har fel ! 
        September närmar sig ju ! Och i Arktis kommer temperaturen att börja sjunka ! När jag studerar prognoser därifrån från några ställen bl.a. så generer nordost vindar nollgradigt väder ! Sydväst mildare väder som i Sverige ungefär om några månader ! Gäller Alaska, Kanada,norra Grönland ! Verkhoyansk i Sibirien har det varmare , ca 13-15 C !
 
        Jag kommer att börja på att följa den här utvecklingen i Arktis igen ! Har ju mina hållpunkter ! Och som sagt var sen 2010 har isarna där ökat med 43 % ! 
    När det gäller Antarktis så är det fortsatt kallt på Mcmurdo stn mellan - 30-36 C kommande 3 dar ! Och Vostok Cabo kommer att ha mellan - 15-20 C ! Och Punta Arenas i södra Chile , staden som ligger närmast Antarktis i Världen har fortsatt några minusgrader ! 
                 Det pratas så mycket om värme o värmeökning ! Som den motvals kärring man är tycker jag det är väldigt intressant o följa kylan , särskillt då i Arktis ! Och glöm inte att svenska fjällen hade 300 % mer snö än normalt , i år ! 
             Jaa, ikväll kommer jag att följa matchen mellan Barcelona o Sevilla ! Gäller Uefa supercup !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0