Jaa, prima liv för mig, oavsett alla eländesförklaringar !

Om jag förhäver mig ? Nej ! Tänker inte grava ner mig i förtid genom att oroa mig för allt ! Det här med morgondagen ! Hur blir den ? Bra HOPPAS jag !
 
    Här kommer riktmärken ! Min fars farfar Adil föddes 1843, min mor 1915, jag själv 1938, min äldste son 1962 o äldsta barnbarnet 1988 !
 
                                                    Befolkningstal på jorden !
 
1850     1 miljard   260 miljoner
1920     1    "        860    "
1940     2    " er    300    "
1960     3      er    020   "
1990     5      er    270   "
 
     Efter 1988 är mitt senaste barnbarn fött i september 2015 !
2015     7 miljarder   200 miljoner !
 
     Jaa, min fars farfar Adil föddes väl ungefär när -ång-och kolkraft började användas till fromma för befolkningens utveckling o ökande välfärd ! Fler jobb skapades t.ex. via bommulsspinnerier t.ex o kolbrytning mm.! Vem tänkte då på nackdelarna ! Nää, det tänktes naturligtvis på fördelarna !
 
              Nu klagas det över att det är för mycket folk på jorden ! Jaa, man får väl " gå o slänga sig utför ättestupan  o efter det skälla ut förfäderna för vad dom ställde till med när industrisamhället danades" !
 
            Och det här med när man inte vågar, vill, framföra nackdelar när det gäller vindkraften ! Det är som o svära i kyrkan  ! Det här med stormar o stiltje o utbredning, natur o fågelliv ! Anser liksom många tänkte om etanolen ! Ett gökägg i fågelboet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0