Och nu är det Annandagen !

 
 Igår var jag där igen ! Hos  Peter o Anna ! O vi åt pizzor på kvällen ! Och då var även de 2 äldsta barnbarnen där ! Pelle o Fia ! Tänk Pelle är 27 år o lilla Rut ca 3,5 månader ! Bara en sån sak ! 
 
 
Och vem känner inte Bob ! Fias kille ! Som här syns med Franke ! Jaa, vilken julhelg hittills ! O just nu spelar jag vacker musik på datan när detta skrivs ! Av Orlando di Lasso ! Passar bra tycker jag nu till julhelgen ! Går in i mitt inre o förgyller tillvaron och rötterna ! 
 
       Men idag börjar ju ishockey-vm för juniorer i Finland ! Och Sverige möter i sin första match Schweiz ! Och i England är det fullt med matcher från ligan ! Bl.a. möter Arsenal Southhampton ! Och inte nog med det , V-75 går på Solvalla ! Och detta har säkert inte Mormor nått emot ! Hom kände nog på sitt barnbarns entusiasm redan på 40-talet ! När han själv sprang till Skansen och gick omkring där !
 
 
Det här är min tyske kompis Cais dotter Anke och hennes familj ! Som skickat mig detta foto ! 2006 var jag och en kompis i Berlin ! På fotbolls-Vm och då var Anke och hennes nuvarande man Eberhardt med oss o titta på storbildsskärm ! Fick inga biljetter till matcherna ! Och Anke visade även oss runt i Berlin ner mot Brandenburger Tor området ! Fina minnen och idag är detta hennes familj ! Jaa, tiden går fort ! So ist es ! Och vilka fina minnen man har lieber Anke und Eberhardt ! Und Cai und Ingrid !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0