Boulen avklarad ! Kul som vanligt ! Med kulorna !;)

 Jag menar naturligtvis kloten ! Det här fotot togs på hemväg från boulespelet ! Mycket halt. Drobbar nödvändiga ! Och det var dom verkligen när jag gick via gångbanan längs genomfartsleden ner mot stan ! Konstaterar att jag fördrar en vinter med minus dygnet om ! O en vår som är grön dygnet om !
   Vederleget ! Fotsatt rörelse från Norska havet öster ut mot norra ishavet ! Högtryck över sydosteuropa öster ut ! Genererar bl.a. milda sydvästvindar in mot Skandinavien ! Både via England o Norska fjällen ! Påmimnner om att man varit med om att det regnat i Luleå på en julsfton på 1950-talet ! Varför tror ni det ?
           Att vara påläst och ha eget minne är bra att ha när överdrifterna hopar sig ! Utan bl.a facit !
Fars dagböcker är ochså till  hjälp !
 
 Jaa, dagens foto från balkongen ! Bra att ha fotobevis, särskilt vintertid när  minnet sviker en eller andra !
         Har ju foton från 2007 när det gäller detta ! Det har och hjälpt mig att förstå att bl.a.vintern 2009-2010 hade lägre temperaturer o mera snö än normalt ! Enl.Smhi ! Om nu nån misstror mig ! Kommer ni ihåg denna stränga vinter i Sverige ? Rätt skall vara rätt när man tar ut klimatelände i förskott !
           O nu lyser solen ute ! Det är det viktigaste vi har ! Oavsett om det är vitt eller grönt , stilla eller blåser !
 Jaa, hur hade vi haft det om solen inte funnits ! Då hade vi ju inte existerat ! ? Life is life , oavsett hur det slutar !
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0