Nu är det på gång ! Skid-vm i Falun !

 Jaa, o vem skall inte gotta sig framför tv:n så länge vm på skidor varar ! Men det håller ju inte på hela dagarna ! Motion hinner man med ändå ! Joo, visst skulle det vara kul om Sverige tar många medaljer men just att se tävlandet i sig , spännande oavsett ! Vackra bilder, sport och musik, vem säger nej till det ! Entusiasm o livsglädje kanske ger en nått mer år på jorden ?
  Tittade på en 10-dygnsprognos för Falun ! I morse ! Men dom ändrar sig mycket ! Dag för dag ! Men det sias om en del snö under perioden, plussgrader en del dagar och några minusgrader en del nätter ! Svårt för vallarna ? Här i Askersund är snart snön borta ! Men snötillgången i Falun räcker väl ! Har väl samlat i " ladorna " ! Men idag skall det ju vara flera plussgrader ! Vi får se hur banorna är snart !
 Jaa, torsdag ! Tiden går så fort ! Antagligen för jag trivs med mitt liv ! O inte oroar mig i förskott !
 Jaa, kung Bore dyker upp lite varstans ! Varför vet jag ! Det här med okunskap gör ju att elände i förskott tas ut ! Men jag vet varför vi har milt väder i stora delar av Sverige o varför New York har minusgrader liksom nordöstra Usa ! Kung Bore har ju hälsat på där rätt mycket i vinter ! Med stora problem för människorna o vägarna ! Värre än på många år ! Beskrivits som ovanligt kallt o blåsigt ! Och Turkisk snö var det ! Och kyligt på Kreta hade dom ju häromdagen ! Vill man göra det lätt för sig så kan man ju ochså skylla kylan på växthuseffekten ! :) 
      Men inprogrammerande av växthuseffekten gör att folk t.ex. glömmer hur vintern i Sverige var 2009-2010 . som sagt !
              Hur det går idag i Falun ? Är det Stina Nilsson eller Ida Ingemansdotter som kan få nån medalj ? Helst båda ! Snart får vi se ! Spännande ! Som sagt !
       Joo då fotot är taget på min stjärna som står i Tv-rummet, vardagsrummet ! Lekte med mobilen ! Och stjärnan har jag alltid tänd när det är mörkt ute ! Och för mig är den en symbol för mycket ! O solen sprider ju ochså ljus ! Var den är befinner sig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0