Tänka sig, det blev söndag ochså !

En härlig sportdag i soffan blir det ! Nu tänker jag inte bara på svenska framgångar ! Kul att titta på oavsett ! Slalom, Tour de ski, hockey. Kryddat med bingolotto ! Det går ju inte ett sträck ! Hockeyn börjar 22 ! Om nu Sverige skulle ta sig till final ,så går den tydligen kl 02:00 på natten till tisdag ? ! Illa !
 Tour de ski ! Går inte i morgon ! Då är det förflyttning ! Men de andra vardagarna i veckan hinner jag motionera innan, ochså ! Då kör man sitt egna race, är det tänkt !
      Vädret ja ! Har lästa denna vecka om snöfall i Jerusalem och i en av öknarna ! Med bilder av barn som gjorde snögubbar ! Men huvudsaken är ju att massmedia i Sverige får skriva om ett varmare 2014 än någonsin !? Skulle gärna vilja fråga meterologerna/ journalisterna om det här uttrycket VARMARE ÄN NÅGONSIN !
      1700-talet var ju enligt uppgift varmt i Europa ! Världen hade då ca i miljard innevånare , inga bilar och inga kolkraftverk ,inga stora städer, o.s.v. Kanske det på 1700-talet var ett sånt läge på t.ex. vintern då sydväst och sydvindar övervägde ? Sen vet vi väl  att på sommaren ger ostvindar o högtryck rivieraväder i Sverige ! Ända upp till Piteå havsbad ! Har själv njutit av bad där på 1950-talet ! När familjen bodde i Luleå o vi hälsa på en av mina fars bröder som bodde i Öjebyn ! Dagens journalister som myntar orden extremvärme o monsterkyla skulle jag gärna vilja ta ett snack med ang klimathistorien ! Dom verkar mest vara pålästa om framtidens klimat utan facit ! Säljer tydligen mest !
               Men dom får hålla på bäst dom vill ! Själv vet jag inte ens hur morgondagen blir ! O tänker inte oroa mig över den ! Och har positiva tankar om detta året ! När det gäller mig själv och inhemskt resande !
            Det är inte mycket positivt tänkande dagens massmedia ägnar sig åt ! Går en sak 1 av 10 snett så blir det stora rubriker ! Delar av svenska folket drar alla över en kam ! Bär sig en minoritet av muslimer hemskt åt så dras alla över en kam ! Och tiggare som sitter o fryser hånas av människor som inte ens kan tänka på hur dom agerat om dom varit i samma situation ! Och även t.ex. Romer o Judar hånas av en del oavsett ! Det är bra att Säpo tar sig en titt på sociala medier ! Och dom som sätter sig på sin pidestal , drar alla över en kam !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0