Intressena äro många !

Jaa, och det håller ju hjärnan igång ! Liksom kroppen o sinnet hålls igång via bl.a. motion ! Och när dett gäller detta finns bildbevis och skrift som visar detta, via undertecknad ! Och klimatet nu o då är ett av de många intressena , där även egna erfarenheter finns ! Av då t.ex. 40-talet via minnesbilder o fakta !
 
 
Detta foto är retweetat från Sahil ! Och då erinras att jag för nått år sen läste en uppgift om att isbjörnarna inte minskat i antal de sista 8 åren ! O då tänks ochså på uppgifterna som redovisats om de växande isarna i Arktis o Antarktis ! 
     Sen funderar jag på om den kyliga sommaren har med växande isar  i Arktis att göra ! ? Klart är ochså att här i Skandinavien betyder BL:A.  högtryck o ostvindar varma somrar o kalla vintrar ! Jaa, och det här med lågtrycks o högtrycks placering o rörelse är bla.en av nycklarna till klimatet ! Det visar nuet o dået ! 
 
 
Jaa , har man ju påtalat innan ! Det här med en vädersajts siande om risken för åska inom 0-100 % ! För olika områden ! Det här fotot är taget nu ! Och visar ingen åska i södra Sverige o  på gränsen till det ! Fortsatt så sägs risken vara 45 % i mitt område vid norra Vättern ! Har följt o kommer att följa detta siande om åskrisken även noga idag ! Ibland undrar man om de här datoriserade matematiska mallaras tillförlitlighet  , både ang. t.ex.morgondagen och om femti till hundra år ! Radarbilder i nuet är väl det enda där 100 säkerhet kan visas ! Dom följer jag ofta ! Ang. nederbörd o åska ! Finns sådana där blixtar registreras även via ljud !
 
     Joodå ! Har lämnat in ett litet system till kvällens V-75 på Jägersro ! Och hoppas att Tor håller sig undan då ! Hoppas jag så KLART !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0