Jaa, idag lyste den från klarblå himmel !

 
 
Men denna stjärnas betydelse har ju 100-procentig  betydelse för Mänskligheten , vare sig den är på gott o ont ! Lyser över alla !
 
 
 
Som sagt inte ett moln på himlen ! Fantastiskt väder ! För varmt ? Inte för mig !
       I det sammanhanget skall vi ta lite fakta här  om värme !
I maj 1892 var det 32,5 C i Kristianstad ! I juni 1947 var 38,0 C i Målilla ! I Juli 1933 var det 38,0 C i Ulltuna ! Om jag yrar ! Nää, fakta från Smhi ! Jaa, krigsvintrarna i början på 40-talet har vi väl hört talas om men som sagt ...på t.ex. Vikingatiden sägs det varit varmare i Sverige än det är nu för tiden ! O.s.v.....
 
 
 
 
Det här kallas väl för selfie ! Fotot taget med hjälp av spegel vid hemkomsten från en fantastisk skön runda ! Med olika tank-o tankeställen ! Och efter som man är som man är lever jag som jag lär ! Med hjälp av nuet , rötter, kunskap, livserfarenhet ! Som man är ! Naturligtvis är man även präglad av sina rötter ! Och guben verkar inte ha mått dåligt av det ! :) På sin vandring på livslinjen Från Rötter till Barnbarn ! Med fötterna på Jorden o Armarna mot himlen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0