Uppe med tuppen !

 
Jaa, det blev Medevi Brunn  ! Med mina kompisar Torsten, Vivi-Ann o Ingalill .  Gänget som brukar åka ut på nån tur ibland ! Mörka moln tornade upp sig, några knallar hördes men den åskskuren gick förbi ! Så kaffe o kaka som Ingalill bjöd på kunde ätas utomhus .
 
Och brunnsmusiken satt igång kl 15 som vanligt ! Med wienervalser o marschmusik ! Schweizeriet kallas ju stället för där man dricker kafe o äter nått gott av deras  kakor ! Som t.ex en chocklakaka överdragen med blåbär o med en klick vispgrädde till ! Smaskens var det !
 
 
Lite skuggigt men damerna får ju va med på bild ! Mina pensionärskompisar ! Sen kom Torsten o undertecknad o satte sig där ochså, så klart ! Och solen lyste faktiskt ett tag ! Men efter ett tag kom en ganska kraftig regnskur under musiken ! Vi styrde kosan mot bilen och hemfärd till Askersund genomfördes !
 
 
 Med detta foto taget en bit från paviljongen där musiken spelades avslutas Medevibesöket via foton o pränt !
        Och precis innan Torsten släppte av mig vdär jag bor ringde mobilen ! Det var min mångårige kompis Lars från Simrishamn , bor lite utanför , som stod med sin nyinköpta husbil utanför huset ! Hade tagit sig en tur från Österlen och körde längre än han tänkt ! Pratat om innan att han skulle ta en tur med bilen hitåt men inte när ! En glad överraskning ! O då steg jag in i hans bil och vi for in i stan för att hitta en plats för husbilar ! Vid hamnen var det fullbelagt men på en grusplan som kändes till så hittade vi plats på lagom gångavstånd ! O regnet vräkte ner ! Och Lars o Ylva har en fantastiskt vacker hund, Leonberger, Lea, som var med på turen ! 
      Efter det vi köpt pizzor gick vi tillbaks till parkeringen, grusplan ! Där ett par från Flensburg befanns sig med sin husbil ! Trevliga människor som kunde lite danska o svenska ! Men jag använde min tyska när det pratades med dom ! O det visade sig att dom kommit via Simrishamn, varit på loppis där ! Och skulle bese antikmarknaden som startar i morgon 1/8,  ! Brukar dra mycket folk ! Hoppas vädret blr bättre !
       Och kl 9 skall Lars och jag träffas nere vid husbilen ! Så får vi se vad denna dagen har i sitt sköte ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0