Vilken spännande match ! Fantastiska killar !

 Vilka kämpar dom i U-21 laget som slog favoriten Portugal på straffar i EM !  O tog guld för första gången i svensk historia   ! Praktiskt taget varje match har dom varit underdogs ! Och mot ett av favoritlagen England förlora dom med bara 1-0 på ett mål i sista minuterna , då ! Och det här var bra för svensk fotboll ! Nått att bygga på för framtiden !
 
Och nått att bygga på för framtiden verkar Totte parakit vara ! Och idag blev han presenterad för  barnvakten ! Utan o röra en min med tofsen i topp ! Och när jag la en bit av en hirskolv i hennes hand , då flög Totte dit o satte  sig o åt ! 
 
 
Vackert väder var ordet ! Varmt o skönt ! Hoppas det håller i sig några dar ! Jaa, mer än så ,så klart !
 
 
Jaa, på sommaren har jag en favoritbänk som jag sitter o tittar på vackra vyer från ! Finns i närheten av Hagabadet !
 
 
 
Visst lever båtstaden Askersund upp på sommaren ! Liksom båtstaden Simrishamn ! O det ser man ju på gatorna o i hamnen ! 
 
 Det har jag ochså sysslat med ! Har tittat På karte zum namen ! Gällande 2008 ! Jaa, ang. namnet Bönner så fanns det då bara 113 telefonnummer med det namnet ! Och då sammanlagt 301 personer som hade det namnet ! I hela Tyskland ! Inte konstigt att man undrar över dom rötterna ! Jaa, namnet längst bak i tiden som man har är ju Maria Anna Bönner född i Köln 1826 ! Tänk om man hade varit kändis o fått åka omkring o få svar på Vem tror du att du är ! 
 
Geuken jaa, Det finns ju anor i Nederländerna med detta man ! Påstås sen 1500-talet ! Och i Tyskland fanns bara 50 st 2008 med telefonnummer på min mormors  fars sida ! Och endast 133 personer med detta namn av Nederländska anor !  
 I Sverige då ? 28 st med namnet Geuken ! Inga från Tyskland med namnet Bönner ! Namnet finns dock taget av svenskar !  Då med anspelning på yrket bönder ! Fick jag reda på när jag ringde upp en svensk dam som hette Bönner !
 
            Hur uppkom namnet Bönner i Tyskland ? Togs namnet ? Eller har det med området Elsass- Lohtringen att göra ? De ideliga gränsskiftningarna på t.ex. Napoleons tid ! 301 personer som heter det i hela Tyskland ! 
 
               Hade jag haft gott om pengar hade det blivit Tyskland , Köln för släktforskning ! Bl.a. !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0