Vi tar väl dag 3 då ! Svenska nationaldagen !

Men först har jag roligt åt min morgontidning ! Den har upprepat  förra veckans V-75 tips , gällande Östersund idag ! Som på lördag går på Boden ! Blir nog mycket ringande till redaktionen ! O inte heller första gången det här händer ! :)
 
 
Jaa, här hade kungen precis hälsat på folk, framför slottet  !  Och här hälsades nya medborgare välkomna ! Fick medborgarskap ! Dansades o sjöngs av olika slag ! Och kom i slang med en trevlig man vars fru från Thailand fått Svenskt medbotgarskap !
 
 
 
 Sedan tog jag kontakt med Rolf och Ann-Marie och vi promenerade mot scenen i stadsparken där konungen skulle hålla tal ! Först regna det men solen kom fram, så småningom ! Och detta foto av kungaparet med följe lyckades man ta när dom vandrade mot scenen ! 
 
 
Mycket folk med svenska flaggor hälsade konungen välkommen ! Han står o håller talet på scenen ! Ett bra tal där det pratades om bl.a Örebros 750-års jubileum och stadens betydelse ! Berömde ochså den vackra prisbelönta stadsparken bl.! 
           Har ochså läst att Örebros innerstad fått pris ! 
 
 
     Det här fotades ochså på tillbakavägen ! Och då åt vi pizzor på på ett ställe , glömt namnet ! Och sedan tågade vi iväg mot Berhns arena ! Och där tittade Rolf och jag o hans svågrar på matchen mellan Örebro sk o Halmstad !
 
 
Jaa, det var ett väldigt blåsande under matchen ! Förstörde spelet till en del ! Matchen var ingen höjdare o slutade 1-1 ! Rättvist får man väl säga ! Men andra halvlek var inte bra från Örebros sida !
         Och efter matchen knallade herrgänget iväg till en av Rolfs systrar där vi drack kaffe o prata om nuet o gamla tider i Gällersta , kring Björneborg ! Mycket trevligt med positiv nostalgi ! Sen såg jag på matchen mellan Barcelona o Juventus, championleague -finalen hos Rolf och Ann-Marie ! 
                  Rolf läser ju min blogg ! Han får rätta mig om minnet svikit ! :)
 
 
 Jaa, har ju pratat om Björneborg o Klingården ! Jaa, här har vi stället som blev döpt till Björneborg av antagligen farmor o farfar ! När de flytta hit på 1920-talet ! Och det är inte så långt härifrån till Herminge där farmor föddes !
 
 
O inte så långt från Björneborg ligger då Klinggården ! Som ägs av släktingar på farmors sida !
 
   Dass war dass ! Dag 4 i Örebro redovisas när andan faller på !
 
Och idag blir det motion i lagom takt ! Får trappa upp motionen igen efter det myckna gåendet i Örebro ! Jaa, en natt snarkades det vilt på rummet där jag bodde,  ! Den ene efter den andre av 3 pers. ! I ett ! Så detta gjorde att jag kände trötthet vid vissa tillfällen när jag knallade runt i stan ! Men grundkonditionen hade man nytta av !
 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0