Då var det måndag morgon !

Men nån måndagssjuka har jag inte ! Kommer ni ihåg förr i tiden då det förkom måndagssjuka p.g.a. generösa regler ! Festat i helgen t.ex. betalt av sjukkassan på måndag ! Utnyttjade man inte detta så lade man märke till ett visst ofta förekommamnde mönster hos en del ! Och dom som ringde in vikarier märkte det ochså ! 
 
     Vi går ju mot ljusare o varmare tider ! Vår o sommar närmar sig ! Vare sig i Carpatherna, Romania eller Sverige ! Jag är väl enfaldig som inte vill ha sommar året runt ! Men kan ni tänka er gnällandet efter ett tag, om så vore ! Usch när skall den här värmen sluta, typ ! Och  tycker om t.ex. vita vintrar o varma sommrar ! Och denna vinter verkar Amerikanerna i i t.ex Nordamerika haft mest besök av kung Bore ! P.g.a. lågtrycks o högtrycks placering, bl.a. ! Men tittas det på foton från Askersund så hade vi ca. 3 veckor med mer eller mindre snötäcke ! Minnet är kort ! Mest snö har det varit under och efter Sm-veckan i skidor i Örebro ! 
          Sport ja ! Liksom t.ex. vackra bilder, motion , musik aptitretare i mitt liv !
 Örebro Sk kunde man se på play igår, på surfplattan ! ! Gjorde en utmärkt bra match mot Gävle i svenska cupen i fotboll !  Vann matchen med 2-1 o gick till kvartsfinal ! Kommer o ringa till dig Rolf i Örebro i om detta idag, bl.a. !
  Vasaloppet ! Mycket prat om värmen ! Men det brydde sig inte 8 norrmän av 10 om som kom först i mål ! Varav en vann o en blev tvåa ! O en tjeck blev trea ! 
     Och Jystina Kowalczyk vann damernas tävling ! Och stakade med frennesi hem loppet med stor överlägsenhet ! Första gången hon åkte loppet ! Håller på Jystina o Chalotte K. Dom enda som de senaste åren gett de otaliga norskorna med Björgen i spetsen en match, i det hela !
        1938 t.ex.hade dom varmt under Vasaloppet ! + 8 c enligt Smhi ! Hur kunde dom genomföra det loppet med dåtidens resurser ! Utan hjälp av vallateamen t.ex. !
        Jaa, intressant vecka kommer för min del ! Där jag fortsätter bl.a. motionera för livet ! Känner mig i fortsatt bra form efter avläggandet av drobbar ! Ser fram mot årstiden våren så klart !. Trots att Kung Bore kanske visar att han fortfarande finns ! Inte bara nordväst eller nordöst ut ! Från Skandinavien ! 
           Jaa då,foto från Carpahtian Garden, Romania ! :)
      Jaa, det glömde jag ju ! Den ochså travintresserade svågern tippa hem 9 gratisrundor till oss andra fyra som är med i hans V-75 tips ! A 50 kr veckan ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0