Idag bekräftade två mänskliga varelser varann !

Har ju som person lätt att ta kontakt med okända ! Och då även mänskliga varelser från andra länder !
         Och med ett leende, nyfikenhet o kroppsspråk kommer man långt ! Även kunskap om t.ex. andra länder o etniska minoriteter ! Tex i området Mellanöstern !
          O det blir ofta spontant ! Idag pratade jag med en man som gav ett leende tillbaks o stannade upp ! Engelska behövdes ej, svenska gick bra ! Han berättade att han ursprungligen kom från norra Irak ! O var Kurd ! Oj, så mycket vi hade o prata om ! Och han gav mig så mycket beröm över min kunskap o mänskliga värme ! Och  pratade ochså om att när jag med delar av min familj semestrade i Turkiet så bodde vi på ett hotell som ägdes av Kurder ! Det hade jag inte glömt ! En kvart pratade vi nog !
 
           Jaa, Kurder är muslimer till stor del ! Men dom har förföljts från alla möjlliga håll ! O kommit i kläm mellan de olika fraktionerna när det gäller religiös extremism ! Som judarna t.ex.  
 
 Sånt här väder belönades man med idag ! På motionsrundan ! Och ansatserna till förkylning försvann ! Hoppas det blir klart o kallt i natt ochså ! :) Foto taget från hamnen !
     För min del så är det så enkelt att man tar det som en bonus om solen lyser o värmer med sina strålar.  Oavsett vilken årstid det är ! Oavsett om det bos i " Sverige eller Thailand, Korpilombolo eller Katmando " !
 Dagens foto från Karpahtian Garden, Romania ! Vilken aptitretare ! Även om man inte kan fotvandra där nu ! Kanske kassan kan få en oväntad förstärkning ?
 
    Och det här är ett foto från Super Helthy Kids ! Tyckte jag att ochså var kul att ha med här !      
            Från det ena till det andra ! I eftermiddag börjar inomhus-em i friidrott sändas vid 16-tiden ! Om man skall se på det ? Vad tror ni ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0