Jaa, de här braskande rubrikerna på löpsedlar , t.ex. !

 När det gäller vädret ! Idag läste jag på en löpsedel o framsida på tidning i affären när jag hämtade V-75 program följande ! Värmebölja i helgen och chockvärme i 14 dagar ! Ni förstår väl vilka 2 tidningar det gäller !? Och dom vill ju hela tiden, indirekt göra gällande växthuseffektens lov ! Som vi inte har facit på !Men nu när jag var inne o titta i tidningarna på nätet kunde man bara hitta Vårvärme till helgen ! 
  Har ju berättat om metereologen jag haft kontakt med på nätet ! Han som var så trött på journalisternas ivinnerliga ringande om vädret framåt i tiden för att få korn till de braskande rubrikerna ! Sälja, sälja, sälja ! 
        Nu har jag titta på en 10-dygns prognos ! Det är ju klart att blir det sol o vindstilla några dar så blir det ju stigande värme ! Och sitter man då med ryggen mot en vägg i gassandet så förnimmer man ju värmens styrka ! Titta på en 10-dygns prognos ! Men enligt den var det snöflinga om 5-6 dar , här där det bos ! Dessutom  under perioden en del dagar med minus på nätterna ! Påminner ochså om Orskarshamns + 22,2 C 30 mars 1968 !
         För min del får det gärna bli värme  till helgen så att skogsvägarna blir snö-och isfria ! Den ena slingan som börjar längre fram hade man inte velat gå utan broddar i dag ! Så det gjorde jag inte !
       Nu går motionen nästan smärfritt ! Alla tiders ! 
 Det här fotot togs nere i hamnen ! På inledningen av motionsrundan ! Som idag gick motsols ! Fortfarande kan stundtals is skönjas ! Ochså längs strandpromenaden !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0