Kör på ! Inget o förlora !

 I går såg det ut så här hos mig ! I går ! Ett litet snötäcke uppenbarade sig ! Men vi vet vad vi går emot !
       O idag ser det ut som här ! Men en o annan snöfläck kan man se ! Där driva funnits !
  Motionen gick bra idag ! Höften verkade gilla väglaget !  Och det här fotot är taget , på väg mot strandpromenaden ! Och is finns det fortfarande kvar längs den ! Om det inte blir minus nattetid så lär den försvinna helt snart ! Men när det tittas på bildbevisen så har det varit is in i aprill , vid tillfälle ! O nu pratar jag om bara för några år sen !
        Och när man gick igenom ett av skogsområdena, stadsparken så hörde jag en spillkråka ropa ! Och såg ochså några gäss komma flygande ! För att titta på isläget ? Och stannänderna befinner sig i hamnen ännu !
          Jaa, som sagt våren närmar sig ! Oavsett bakslag eller ej ! Har varit med förr ! När kung Bore visat att han finns ! Innan han inväntar nästa vinter ! På norra halvklotet ! Nu börjar han snart börja gotta sig i Antarktis, sydpolen ! O temperaturen kommer om några månader att sjunka i Punta Arenas i södra Chile , t.ex. !
             Och som sagt ! När jag varit i Stockholm i slutet av maj, tjugo år i streck så var de varmaste tillfällena med nästan sommarväder ! De första åren kring 1994 ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0