Det är måndag morgon ..

.. men mitt huvud är inte alls tungt ! Som vanligt så försöker jg göra det bästa av dan ! Carpe et Crea Diem med framtidstro ! Och då får man ju börja med sig själv ! Oavsett ingen vet vad som händer , vare sig i morgon eller om 50 år ! Vad en annan ser fram emot o planterar in i hjärnan ! Bl.a då resor söder o norr över, i Sverige ! Det konceptet har ju hållt i många år ! Utomlands ? Beror på Fru Fortuna ! Hoppet överger mig aldrig ! O resa i fantasin går bra ! Insuper på samma gång kunskap om andra länder ! Även via Vacker musik då !
 
      Vädret , molnigt ! Dagens, nattens regn ! På upphällningen ? Nu väntar jag på fronters mötande i Sverige ! Och då åska som drar med sig varmare väder ? Sias om åska på onsdag o fredag ! Klimatet har alltid varit beroende av , bl.a. mycket sol eller regn o torka beroende på högtrycks o lågtrycks placering och gående inbördes ! O fronters mötande ! Vilket alltid medfört mycket åska sommartid , mest söderöver , tornados , cykloner , stormar , översvämningar o skogsbränder ! Och det värsta av den varan är vi förskonade av i Skandinavien bl.a. ! Och ang. åska ! Har åskat varje dag i delar av USA en längre tid ! Och ovanför USA finns det fortfarande minusgrader i norra Canada ! I går hade Tomahawk - 24 C ! Jaa, som sagt !
          
      Som sagt ! Det ena idrottsevenemanget avlöser det andra ! Nu många dar framåt tittas det mycket på Franska Öppna i Tennis ! Grandslamturnering ! Som sagt dom jag mest håller på är Roger Federer o Simona Halep ! En veteran och en ganska ung dam, kan bli hur bra som hellst ,Båda har klarat första omgången ! Joo, Azarenka , Sharapova, o Jokovic håller man ochså högt !
 
   Jo, måste handla i dag ! O i den handlingen ingår att motionera o handla i f.m. !
 
 
  Joo då ! Här har vi en Vacker bild från Carpahterna via Cahrpahtian Garden Romania ! Och Simona Halep kommer från Rumänien ! Och jag för min del blandar inte inte politik o pekfingrande  i Vackra Bilder, Vacker musik eller sport ! Däremot avskyr man naturligtvis extrema rörelser , vare sig dom är politiska eller religiösa !
              Ett riktmärke för mig är att tänka sig in i hur man haft det  som människa om jag bott i den delen av Världen under dom omständigheterna ! Och lära mig Mänsklighetens historia o inte slå mig för bröstet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0