Jodå , ganska lång motionsrunda !

  Hamnen i sikte , längre bort ! Liksom strandpromenaden ! Lång runda idag ! Vädret , höst när jag gick ut, vår när man kom hem ! På fotot anas ju bron in mot stadens centrum ! Och efter bron kommer hamnen o Vättern o strandpromenaden !
 
 
 Så småningom kom jag upp till hembygdsgården ! O dit hade getterna anlänt för säsongen ! Nu fattas nog bara fåren ! 
 
 
        Hallå vem är du ! Jaa, en nyfiken get var detta ! När jag tog upp kameran hoppa han upp på bakbenen o stötta sig på staketet ! Avstånd till honom , en halv meter ! Det här är fördelen med att ha kamera med sig på  korta o långa färder ! Inte trodde jag att man skulle kunna få en sån här närbild !
 
  Och så tar vi dagens Vackra bild ! Som förgyller sinnet ! Och den är från Carpahtian Garden Romania !
 
            Jaa, i kväll kommer ett detta att visas på Vetenskapens Värld - Hur svensk var egentligen den armén som följde Gustav den 11 Adolf i döden vid slaget i Lützen ? -  Är man påläst så vet man det om man t.ex. hört talas om Legoknektar ! Och finnar deltog naturligtvis ochså ! Syftet med programmet anar jag ! 
           I morgon är det ju boule på programmet bl.a. Såg nått om regn på förmiddagen ! Då övergås det till plan F ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0