Idag är det min lilla kamera som står för fotona !

 
Det är man ju van vid att där man bott under årens lopp så har det funnits bl.a. småbåtshamnar ! Vare sig det varit insjöar eller innanhav ! Jaa, här i Simrishamn är det ju nu lite glesare med båtar när turistsäsongen är över ! Men att det finns resurser det syns ju här ! 
 
 
Ochså foto från hamnen på rundan ! Här hitta jag detta par ! Annars brukar det var fler gäss att fota av åtminstone 2 arter ! Dom här är väl av arten grågås ? 
 
 
 
Inget dumt foto , tycker jag ! Här  har jag kommit till slutet av småbåtshamnen o tittar norrut ! Vinden idag var lite kylig , kom in från havet ! Havet ? Som sagt det här med innanhav o sjöar ! 
 
 
Jaa, sen gick det ett tag längs kusten ! Sen veks det av västerut och så småningom gick jag i bra fart uppför denna trappa o hamna gångstigen öster om Kristianstadvägen ! Och handlade så småningom i en av livsmedelsaffärerna ! Samma kedjor som jag handla i i Askersund !
 
 
 
                Det var ju inge vidare ! Arsenal förlora med 3-0 mot Sheffield Wednesday ! Och det här med skador ! 2 utgick ganska fort skadade ! Inga dåliga spelare , av A-lags karaktär ! Men för övrigt var det ju inget ordinarie lag ! Men kanske Arsenal kan vända på det hela när hemmamatchen spelas ! Det här med Arsenal o skador ! Inte bra inför vad som väntar !
 
Glömde väl att prata om de kalla platserna i måndags ! Jaa, visst sjunker temperaturen i Arktis ! Men Mc  Murdo stn på Antarktis har fortfarande ca - 20 C ! 
 
          
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0