Joodå , havet stormar ! Innanhavet !

 
Jaa, innanhav, insjöar o hav ! Östersjön heter det ju ! Men Östersjön är ju ett s.k. innanhav har ju förbindelser med Nordsjön som har förbindelse med Atlanten ! O varit ett enat hav en gång för länge sen ! Har jag för mig ha läst !
Samma fenomen gäller Medelhavet, Svarta havet o Kaspiska Havet! Även dom s.k. innanhav med förbindelse till Atlanten o varandra ! Som man fattat det !
        Jaa, motionsrundan blev längre än tänkt ! En liten tur längs innanhavet Östersjön ! 
       Allt jämnar ju ut sig ! Motvind till .....Östersjön o medvind hem !
 
 
Var ett tag sen man hade ett foto från Carpahtian Garden Romania ! Joodå  hade gärna  fotvandrat i Karpaterna ! Verkar vara väldigt vackert ! Och bergskedjan går ju igenom många länder ! Liksom floden Donau gör ! Men jag har fotvandrat på många vackra platser i Sverige ! Inte dåligt det ! Men äventyraren i mig hoppas jag få ha länge till ! Även i fantasin ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0