Det var kul !

Vadå ? Att ha haft en besökare från Switzerland på bloggen. Joodå ! Har lite gemensamma gener via min mormors syster Elisabeth som gifte sig där med en man med namnet Brunner ! Och en av mina största favoriter inom sporten är den fantastiske tennisspelaren Roger Federer ! Som är kvar i Us-open efter seger över servekanonen Isner ! Och gick vidare till kvartsfinal ! Och när det gäller kvartsfinaler har Roger nått slags rekord genom alla tider ! Fatta jag det som när jag såg matchen ! Och Roger är nu 34 år ! Men som han spelar o har finslipat sitt spel ! Med hjälp av Stefan Edberg verkar det som !
 
 
       Joo, då det här fotot tycker jag om att visa ! Detta foto är taget i Luzern i Schweiz ! Som min mor o mormor besökte 1925 ! Och det är kusinen Frans till höger ! Och tilläggas kan att min mor är här 10 år ! Och vad som genomfördes då i Sverige via riksdagen vet jag ! Om ni fäster er vid min mors utseende kan ni kanske förstå vad ! Usch säger jag bara !
 
  Det här med rötter ! Intressant program igår med skådespelaren Björn Kjellman ! Vem tror du att du är ! Tänk att få vara huvudpersonen i ett sånt program ! Med tanke bl.a.på min mors utseende !
 
 
 
Jaa, det här med att förbereda innan farfar kommer hem till sin klan igen ! Här har vi Melissa som ser till at vasken skiner i kommande bostad ! Jaa, vad väcker inte inom en ännu mera ! Jaa, många kramar kommer att delas ut om inte så många dagar !
 
 
Och det här fotot kan man ju fundera på ! Denna utsikt kommer att has från det nya hemmet ! Och det här området är mig givetvis välbekant !
 
 
 
Jaa, nuet o dået ! Detta foto fick man syn på igår ! Från 10 år 1925 till ? Vet inte riktigt, omkring 70 kanske ! Men vilket bra foto på min kära mor ! 
 
 Nu är det tid att röja igen ! Men uppgiften är rolig att ta itu med ! Och det här med att samla på sig ! O inte använda ! En del har skänkts till klädinsamlingar annat till tippen ! O annat får vända söderut !
 
 
Nu håller vi tummarna ikväll ! För seger mot Österrike i kvällens em-kvalmatch i fotboll ! Blir en nagelbitare ! Men denna gången är ett offensivt lag uttaget från början ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0