Jaa, måndag igen !

 
Jaa, solen lyser över Simrishamn ! Och över övriga södra Sverige ! Jaa, Askersund ligger ju på gränsen till det som kallas Götaland ! 
 
          Idag blir det foton från en lång igenkännandes runda ! Mycket lång ! Gick via idrottsplatsen till ån och följde den norrut mot Bäckahalladalen till o sen hemmet via gång o cykelbanan längs vägen mellan Simrishamn o Kristianstad ! Och stötte på en del bekanta längs vägen hemmåt Hur lång rundan var ? Och på vägen mot Bäckhalladalens närhet träffa jag på en dam som trodde att jag var Jans bror ! Nää, sa jag ! Nämen är det du Jan hördes ! Och en kram gavs !
 
 
 
 När jag gick längs ån togs detta foto mot väster ! Och vägen man går på är snarare en stig ! Men igenkännandet var stort ! Och den här rundan som gicks idag kommer att bli en av flera ! Finns långa o korta att välja på !
 
 
Jaa, Simrishamnsborna vet ju var den här dammen ligger ! Jaa, den har gåtts förbi åtskilliga ggr på mot centrum ! Och flera ggr har det setts hägrar här ! Och havet är inte långt härifrån !
 
 
 
Inte så långt ifrån där det  bos nu ligger denna mölla ! Och på 90-talet bodde jag ett stenkast härifrån ! Innan Stenbocksgatan intogs !
 
 
 
Jaa,  kyrkogårdar har jag inget emot att gå igenom, vare sig det gäller t.ex. Gällersta, Askersund eller Simrishamn   ! Hör till livets stig Från Rötter till Barnbarn !
        Ja, och nu när det återvänts gick jag o hälsade på Signe ! Mina barns mor och...kallar henne för min fru oavsett ! Allt går ju inte vår väg här i livet ! Bara att konstatera ! Finns ingen garanti för när livet slutar ! Varken i Sverige eller övriga Världen ! Oavsett omständigheterna ! Det bara o inse ! O ta ut den glädje som ochså existerar här i livet ! Tror jag inte Rötterna heller har nått emot ! 
 
            
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0