Vi börjar väl med veckans fågel !

 
Jaa, detta är en smådopping ! Tachybactus ruftocollis . Minsta doppingen i Europa !Förekomst I Sverige ,  Götaland o östra Svealand i sötvattensjöar, dammar o diken ! Har kanske sett nån i mitt liv men o komma ihåg o veta ! Som sagt vill man ha reda på mer om denna fågel så finns nätet !
 
Helgen jaa, sjungit i kyrkan i går, vandrat hem ! Och då fotografera man av detta ! O prata som vanligt med folk längs vägen ! Och i lördags besöktes stånd på Suckarnas gång, Ifk Simrishamns , där Sara o Emil stod o sålde bl.a varm korv ! Som jag imundigade mig.  Att skriva om vilka man träffar o pratar med är ju intressantast o  vad man gör ! Naturligtvis är telefonen ochså bra att ha !
 
 Jaa, nää inget på V-75 förutom nåna kronor på ett med del av tiondel ! Fotboll ! Håller ju på några lag från olika länder ! För 2 av dom Barcelona o Arsenal går det inte så bra som jag skulle vilja ! Och när det gäller Champions League så är bara Bayern München kvar av dom jag håller på ! Men Manchester City får gärna slå ut det lag dom möter i semifinalen ! Allsvenskan jaa, Malmö ? Örebro startat över förväntning o Norrköping visar bra form ! Serien har ju bara börjat !
       Idag då ? Varje dag är spännade att se fram emot sen man haft förmånen att även vakna idag ! O se att det är väder ute ! Jaa, det här med att vara nöjd o inte bry sig om elakhet o inte rå för över hur Koranen tolkas olika . Och ibland ha empati för vargar o Ryssar ! Ingen av  dessa har gjort mig nått ont ! Sen är det det här med det förgångna ! Då är det väl inga länder som kan slå sig för bröstet ! Men eländigheterna som sker i nuet hänger jag mig mest upp på ! Sen får folk kalla mig vad dom vill !
   Idag har jag ett stort problem att lösa ! Sadelskyddet har gått sönder ! Simon besöks ! 
          Jaa, vilka som läser min lilla blogg ! Är ju ingen kändis ! Men vet ju ochså att människor från andra länder tittar in på min blogg ! Det är mycket värt ! Och därför försöker jag skriva om ochså omvärlden ! Och vara påläst även i nuet om den !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0