Fortsätter mitt koncept. Och kyligt väder under dagens cykelrunda !

 
Jaa, dagens cykelrunda företogs med 2 tröjor ! Kylig vind i skuggan o i morse var det + 10 C i Simrishamn ! O den byiga västvinden fortsätter ! Och när jag skulle ta mig genom stan till hemmet , vindbyar gjorde att jag fick leda cykeln hem. Är ju ochså uppförsbacke från centrum. Och idag kom jag att tänka på detta i de kyliga vindarna. Att den 9/8 1975 hade Holma + 36,8 C .  Vilket är värmerekord hittills i augusti i Sverige. Jaa, den här sommaren verkar bli lika dålig som den förra ! Som när man tittar på nätet beskrivs som att den började först i augusti. Jaa, kommer ihåg den sen tiden i Askersund . Bl.a. när boule spelades o vi stundtals förvånade oss..
 
Väldigt vacker bild , tycker jag, från Discover Slovenia med texten. A freshly plowed field in front of the Church in the village of Unise. Kyrkor jaa Slovenien liksom Kroatien är  ju katolskt !
 
Här har vi ett foto via Marie Douglas . Visar sunrise of Emylough. Vacker foto det ochså.
 
 
O det här fotot har jag fått från Royal Colors. Med texten amaryllis hippeastreum flamenco queen ! Fantastisk bild !
           Idag började jag dagen som sagt genom att bl.a titta  på Lisa Miskovsky o höra på hennes gäster o se repriser på nattens tävlingar.. Och sen följde ju hela simningen från natten.Och både Sarah o Michelle gick ju vidare till final på 200 m fritt ! Sarah är ju i högform men hennes respekt för 200 fritt är stor.. Sa att hon var nöjd om hon tog medalj i natt .
     Jaa, Ungern o Sverige har ju samma innevånarantal, ungefär. Och Ungern har ju t.ex. kanske spelens simdrottning. Tänker på Katinka Hosszu . Som ju tog ytterligare en guldmedalj på 100 m ryggsim.. Och vinner hon nattens 200m medley. Så är hon uppe i 3 guldmedaljer ! Vilken tjej. Och hon har inga medaljer från OS innan.Och när man tänker på Ungern så tänker jag även på Budapest. Som verkar vara ett populärt turistmål. Jaa, städerna München, Wien som man besökt , Prag, Budapest, Bukarest, Ljubljana, Zagreb, Aten .O det här med Balkanhalvön  Jaa, att fantisera kostar inget.ju inget 
                 Idag har man hunnit med att t.ex.se Argentina slå  det ständigt i Världen utbuade Ryssland i volleyboll.! Kanske vi skall vänta tills dopingproven är tagna i detta OS. Jaa, Ryssland får skärpa till sig men dom som tävlar nu har ju fått rätt att göra det.! Man har sett ryska sångare/ sångerskor ochså blivit utbuade ! 
            När jag skriver detta så visas matchen i handboll mellan Tyskland o Polen.! Hur ställningen är ? 15-14 till Tyskland !
             Dass var alles für heute ! Och i morgon kör jag på enligt koncept OS igen ! Inget nattsudd !
            Jaa, Sveiges damer spelar väl mot Kina i natt . Blir det nått avacemang från gruppen..O jag får titta på hur matchen mellan Kina o Sydafrika gick. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0