Ja, det här med supervärme eller superkyligt.

 
 
    Från dagens motionsrunda via gående från hemmet o hamnen o åter. Och cykeln fick vila i de byiga vindarna ! Och handlande gjordes på vägen hem. O hade inte solen lyst så hade man kännt hur kyliga de istadiga västanvindarna var.! Men när en regnskur uppenbarade sig nära hemmet kändes kylan om händerna  
       Jaa, Simrishamn gammal stad som under vikingatiden var ett fiskeläge o döptes till Swimaros.Och även varit under Dansk ägo.
          Jaa, inte kan väl påstås att somrarna 2015 o 2016 i Sverige varit " besatta" av värme . O det här med den utropade supervärmen kring 20 juli då badandet kunde ske i varmt vatten.Hur länge varade den. Jaa, det vet jag som för dagbok.
 
Och på storgatan nära hamnen stötte jag och andra på denna trut som hela tiden skrek efter mamma . Med fler fotografer än en annan nära inpå ! . Jaa, dom här skriken var hjärtskärande . 
 
 
Jaa, det här med att titta över gränserna när det gäller sport, Vacker musik o Vackra bilder är nått som ytterligare förgyller mitt liv. O här har vi retweetat ett foto från Israel Fun , Nazareth var det ! O i Israel har jag varit o har inte gjort nån hemlighet av att det är ett av mina favoritländer. 
 Och att jag även är intresserad av landet Slovenien har inte gjorts nån hemlighet  av. Jaa, landet har lite över 2 miljoner innevånare. Och när det gäller sport så är det fråga om lite här o där o inte bara duktiga på vintersport ! Backhopparna t.ex. o utförsåkarna ! Och detta foto har jag retweetat från min följare Discover Slovenia, alpin little village in the Julians alps.
 
Jaa, Sming 7655 heter en av mina andra följare när det gäller det här med naturbilder .Och texten lyder Fairytale in Transsylvanien. Jaa det här med Karpaterna , Rumänien o Transsylvanien o Dracula o en hög med filmer !
OS ja . Årerigen en medalj för Sverige . O Sarah var nöjd med den. Men en annan favorit som jag har Katinka från Ungern tog sin 3 guldmedalj. O alla som Phelps har tagit , kan inte räkna dem alla.! Idag blir det till att se på simning igen o damernas handbollsmatch mot Ryssland. Herrarna förlora mot Egypten prata Lisa bl.a. om i morse. Hä bra o ha Lisa på mornarna o slippa allt natsudd som sagt.Och i herrarnas grupp finns ochså Slovenien. O damerna i fotboll spela 0-0 mot Kina o får möta USA i kvartsfinal. Huga, huga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0