Jaa, visst är det kul att gå på barnbarnskalas !

 
Har ju förmånen o ha många barnbarn ! Varav den äldste är 28 år o den yngsta snart 1 år ! Och här har vi storasyster med födelsedagsbarnet o lillasyster. 
 
 
Jaa, o här har jag tagit ett foto på födelsedagsgrisen 7 år  lillasyster 1 år i september o storebror som är 28 år ! Jaa, det är bara att tacka o ta emot. En stor klan har jag . På min livslinje från Rötter till Barnbarn.
 
Jaa, vem kramar inte alla sina barnbarn från 28 till nästan 1 år .och den allra minsta går ju ochså hem i alla kretsar. O här sitter hon hos farfar. T-shirt-en inköpt i Berlin 2006 under fotbolls-Vm o den håller stilen ännu.
 
         Jaa, verkar bli fint väder idag ochså.Så cykla iväg om ett tag o besöka välkänt ställe o där gå en runda. Det här med motion är ju viktigt . För bl.a. stativet o sinnet. Och viktig övningar för att mjuka upp stativet innan motionen ochså viktigt. Och barn o barnbarn är glada över att far o farfar håller igång.
           Jaa, o igår kväll prata jag med en syssling i mormors släkt . Som forskat på de Nederländska anorna . Och han sa att denna släkt har gamla anor från Frankrike o därför  även de Katolska anorna ! Intressant.!
 
Barnbarnen har inget emot att farfar ochså är med på bild. Det här med Frankrike o gamla anor. Och det här med att man begåvades med basker av en.kompis när man gick i pension 2003  Vem anade då det här med de påkomna anorna . Som enligt uppgift då finns på släktträd. Intressant på min ära !  
       Jaa, just det ! Har sett att någon, några ? från Nederländerna besökt denna blogg. O har även tyska besökare. O de   Nederländska anorna som jag pratat om är släkten Geuken. Och den äldsta uppgiften jag har på släkten är namnet Johan Heinrich Geuken född i Amsterdam 1818-01-04. Emigrerade sen till Preussen där han gifte sig med Maria Anna född Bönner från Köln .Hon var född 1826-11-15 .Och paret gifte sig i Elbesfeld Wuppertal 1848..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0