Jaha , måndag igen ! O OS fortsätter 1 vecka till , väl ?

 
Joodå ! Mitt intresse för bl.a landet Slovenien är oförbrukat. Även om detta 2 miljonersland slog ut Sverige i OS-handbollen ! :) Och detta foto är från Discover Slovenia ...Piran, coastal town on the Adriatic coast. Adriatiska havet var det !
              Jaa, det här med Sarahs Sjöströms 3 medaljer, är bara att gratulera ! Tror dock att simningens OS-drottning blev Katinka Hosszu från Ungern som tog 3 guld o ett silver ! Grattis även till Katinka. !
        Jaa, Sverige har ju nu tagit 6 medaljer varav Sarah står för 3 . 
 
 
Det här fotot väcker fina minnen , fått från Israel Fun ! Jaa, detta är foto från Eilat. Och kommer ihåg att man även från mitt eget fönster på hotellet hade nån liknande utsikt ! Och semestern i Israel i 2 veckor där även rundresa ingick. ! Min bästa upplevelse hittils från utlandsbesök ! Jaa, och det här med Röda, Döda havet, Masadaklippan, Jeriko , Jerusalem, o det Grekiskt-Ortodoxa klostret på höjderna   mm. 
 
 
 Och söner , barnbarn m.fl. har man ju i närområdet. Och här har vi min yngste son Martin på besök.Och parakiten Totte bekantar sig även denna gång med honom ! Har för en tid sen suttit på hans axel o yttrat Totte duktig o några strofer från Kalinka ! Jaa, det här med att uttala sig om att man är duktig. Det är väl rätt svårt att yttra sig detta i jantelagens Sverige ! :) Själv var jag duktig i lördags som via erfarenhet befriade mig ifrån en låsning i ryggen. 
          Och det här med de  ökande bilbränderna i Malmö t.ex. accepterar jag inte ! Fruktansvärt ! Och det här med även på andra platser. Lagar gäller alla , oavsett namn ! Eller ankomst .
 
 
Från Travel World ! Rome as seen from the dome of St. Peters ! Retweetat för några minuter sen.Inget dumt foto . För det ena utesluter inte det andra.. Jaa, staden Rom har ju många strängar på sin lyra. Oavsett Vatikanstaten eller ej !
             Jaa, verkar vara skapligt väder ute . Och enligt Dansken håller detta väder i sig till mitten av veckan ! Prognosen gäller ju Danmark men det här med närheten ! Och efter mycket tittande på TV återupptages nu cyklandet ! O en del handlande ! Det blir ett slags test på om övningarna i helgen gick hem ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0