Simrishamn, Wiarp, Gislöv, Brantevik o Simrishamn

 
 Foton från gårdagens cykelfärd .Efter kaffe o trevligt sällskap i Wiarp cyklade man iväg söderut o tog detta foto av böljande sädesfält . Och grönt o fint över allt.
 
 
Och turordning på fotona, på väg mot Gislöv ! Och den här cykelturen ! Den var det många år sen jag gjorde.
 
 
Och nästa foto får bli detta.  Sen genades det ner mot landsvägen som går mellan Brantevik o Simrishamn på en grusväg . Och stannade till  o pratade med en trevlig dam som idkade trädgårdsarbete i det skapliga vädret.. Och i Brantevik så uppsöktes cykelvägen mot Simrishamn. Som ju går mellan landsvägen o havet. 
 
Och från cykelvägen är detta foto taget av innanhavet Östersjön !
 
 
Vidare mot stan. O det här blev ju även det ett skapligt foto. Och till vänster gick man med cykeln upp för en liten backe o sadlade den igen o fortsatte på denna vackra cykelväg .
 
Och här är man ganska nära stan, området gamla Simrislund. . Finns en bilparkering och fler bord o bänkar än det som syns. Jaa, och vilka kom man inte i slang med på engelska vid bordet jag satt , ett trevligt par från Nederländerna som berömde Sveriges natur.. Vi pratade om en hel del. Bla. om namnet Geuken.. Och dom hälsade mig välkommen att besöka sitt platta hemland. som damen uttryckte det. Jaa, varför inte en bussresa till Amsterdam. En plats där mormors farfar föddes ! Kul att tänka på .O fantisera om..Ingenting är omöjligt  Jaa, det här med tulpaner i Amsterdam. Jaa, Amsterdam kan vara ett gångbart mål. Men gångandet i nuet , viktigt det ochså.
            Yes this was pictures from Österlen, Scania ,Sweden. A wellknown place in Sweden. With many visitors in the summer ! Also from abroad . Some of them from Germany and the Netherlands . Like in the area of Askersund, for example.  
 
Det här fotot är taget i Fellingsbro tror jag. Där föddes min far 1/8 1904  ! Och sedan efter några år blev det till att växa upp i Nås i Dalarna.Jaa, min far var minst av 5 bröder! O då får man sitta i gröngräset o titta på när de  äldre visar krafterna !
 
Jaa, hur gammal min far är här ? En blåögd , svarthårig man var han. O min mor var ju en brunögd svarhårig kvinna . Och min far var nog den ende av bröderna som var svarthårig. Men hans äldste bror Bengt fick jag aldrig träffa ! Dog i tidig ålder .Och den längste är han på fotot ovan.
              Yes  A tribute to my father ! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0