Från det ena till det andra !

 
Oavsett att man är bestämd i sitt tyckande o konstaterande så är att det här med barnbarnen ett av mina livselexir ! O här har vi barnbarnet Måns ! Som ligger i sängen med bruten vrist, opererad, i ett hus med andra som jobbar i närheten av Sälen , turistnäringen ! Jaa, det här fotot är taget för en hel del år sen , så klart !
         Jaa, Måns halkade på is ! Jaa, vem vet vad som händer nästa minut här i livet ! Ingen !
 
Och häromdagen fick jag detta foto taget av yngsta barnbarnet Rut , får tänka efter den 13/2 sex veckor ! Och Rut träffade jag bl.a. ju i söndags ! 
 
Jaa, vissa likheter syns tydligt när det gäller hennes bröder ! Dom som är 6 , 4 o 2 år gamla cirka ! Här gäller att ha koll på hjärnkontoret ! Men det här med det äldsta barnbarnet som skall bli 28 i år o det yngsta på bild här som blir 6 månader , snart ! Vem kan skryta med ett sånt omfång ! :)
 
      Joo då ! I kväll spelar Arsenal mot Southampton i Premier league ! Visas på Tv ! Verkar ochså vara många fler lag som spelar i kväll ! Och Erik Hamren säger att han avgår efter EM i Frankrike o nu spekulers det vilt om efterträdaren ! Jaa, borde det inte bli tränaren för det framgångsrika juniorlaget , Håkan Eriksson ! ?
 
 Jaa, vädret jaa, lågtrycksvandringen o sydvästvindarna fortsätter ! Det ovanligt kalla vädret som bl.a rått i norra Sverige är lindrat sen ett tag. ! Och idag såg jag att det var lite plus i t.ex. Falun jaa, nollgränsen går ungefär i halva Sverige men i Luleå t.ex är det - 12 C .
 
             Jaa, en annan o andra mer insatta är ju inne på det att det inte blir en så stor växthuseffekt som det spås om via datoriserade matematiska mallar ! Tyvärr får jag väl aldrig uppleva hur facit blev på det hela ? :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0