Jaa, det här med att reda ut begreppen !

Är ju vän av tex. landet Israel ! Är man flyktinghatare för det ? Pratat öppenhjärligt med flyktingar i våras ! O rasism är jag väldigt mycket emot ! För en hel del år sen fick man syn på Samernas hemsida o det här med rasbiologiska institutet  ! Innan pressen tog upp detta med Rasbiologiska institutet bildat  1923 i Sveriges dåvarande riksdag !  Samtliga partier låg bakom efter vad man förstår !
       
    Och Israel har ju ända sen staten bildades varit hatat av olika länder i området o ständigt haft hotet över sig om utplånande av staten o Judar ! Har själv läst agendan från extremistiska fundamentalister ! Och landet har flera ggr anfallits från stater i närheten ! Nu finns dock diplomatiska  förbindelser mellan Israel o länderna Jordanien o Egypten !
 
   Syrien ja, hur har det gått för folket där sen den arabiska våren utropades efter Libyens fall ! Och frågar ständigt mig själv och andra vad revolutionärerna i Syrien har för poilitisk o religiös tillhörighet ! Vi som känner till den ständiga fiendskapen mellan Sunnimuslimska o Shiamuslimska   grupper o ledare förstår ju hur folken i en del muslimska länder har det ! 
 
Nu skall vi ta fram det här med Talibaner ! Som är sunnimuslimska vilket de flesta extremisterna inom Islam är ! Och Afghanistan ! Jaa, har inte glömt hur Afghanistan hade det sen Talibanerna tog över där 1996 ! Inte så förtvivlat länge sen ! Och makten förlorades 2001 ! Nää, kommer aldrig att glömma hur denna brutala regim uppträdde med sina hårda Sharialagar ! Talibanerna visar ju stundtals ännu upp sitt fula tryne i Afghanistan ! Jaa, det här med skolflickor som fick syra i ansiktet i det närbelägna Pakistan , Swatdalen ja, ! Stenande av kvinnor o grymma straff ! Offentliga avrättningar mm. Al Quida skall vi inte heller glömma ! Idag har vi ochså IS , Al Shabab, Boko Harem m.fl. Sunnimuslimska grupper. O ser man till Hamas agenda så hör dom ochså dit ! 
       Israel få ju ibland vara syndabock i Mellanöstern ! Raketer har bl.a. skjutits utan förvarning ! Och hur komma åt  den militära grenen av Hamas Al Aqsa brigaden som görmmer sina raketer i och vid civila anläggningar !
         Jaa, hur länge kommer dessa att kunna hålla fingret från avtryckaren ! Jaa, landet Israel har ständigt fått leva under hot om förintelse liksom Judarna ochså alltid gjort o råkat ut för ! 
 
 Även idag var jag o hälsa på de övervintrande svanarna ! Och hade några brödskivor med mig den här gången när de  kom simmande mot mig ! Matningen gick bra till att börja med men sen kom skrattmåsarna utan sin bruna hjässa ! Och försåg sig mitt framför näbben på svanarna !      
 
Och i närheten fanns ett par från Aghanistan som jag växlade några ord med ! Vad tror ni dom tyckte om Talibanernas härjande ? Och vad la jag mer märke till att det fanns massor av gravänder i hamnen !
 
  Som sagt Israelvän ! Och vill folk vara elaka o kalla mig för flyktinghatare så får det stå för dom ! Den stora merparten av flyktingarna är ju ochså utsatt för extremistiskt elände ! Men tyvärr så slår fiendskapem mellan Sunni o Shia till även i Sverige på t.ex.på boenden ! Vilket icke skall förtigas !    
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0