Det här med foton från en del hörn av Världen.

 
       Jaa, tycker som sagt om att visa Vackra bilder från en del hörn av Världen.! Som bara skrivs ner ! Av nån konstig  anledning så är vi över 7 miljarder människor på Jorden . Trots grymma krig , svåra oväder, jordbävningar, vulkanutbrott  pester o annat.som skiftningar i klimatet sen Jordens tillkomst..
          O det här fotot är från Earth Pics o visas med texten Grand canyon sunrise.
 
Sen reser vi till Schweiz med hjälp av Eath Pics. med texten Swiss alps, Schwizerland. Och i det sammanhanget erinrar jag mig ett foto från ett av min mormors o  mors besök i Schweiz i bl.a. alperna i Grindelval. Med min mormors systers familj . Gift med en Schweizare.
 
 
Sen beger vi oss av till Prague med hjälp av Sming 7655. Och själv hade jag för några år sen beställt en bussresa till Prag. Men intresset fär resan var för litet så den inställdes p.g.a. för lite platser fyllda. Och pengarna återbetaldes .Men snopet var det .
 
 O de här fotot är retweetat från Life on Earth med texten Hornstrandir the northermost Peninsula  of Iceland. Photo Jeffery Carlson.Jaa, kanske det går flyg från Prag till Island.:)
 
Sen avslutar vi med ett vackert foto från Marie Douglas med texten sunsetting Lough More . Och Irland var det.
        Vädret verkar bli skapligt ! Så planer finns på aktivitet i fm o em. Korta färder går ju även att ta via cykel o apostlahästar !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0