Och vid 12- tiden fick Putte i blåbärsskogen besök.

 
O den här sjön, gölen har man fotat fler ggr.Ligger nära mitt blåbärsställe synligt från motionsslingan.
        Jaa, som vanligt syntes inte många bär. Har ingen bärplockare men har upptäckt att drar jag riset mot mig o tittar bakom bladen så finns det rätt många bär.! Nu har jag fått fatt i ca 5 liter sammanlagt ! Och är det skapligt väder nästa vecka så går det att plocka fler. Värmen har gjort att det fortsatt mognar bär !
 
Det här är ju inte nått som skall göras på accord ! Så njuta av att sitta på hällen o blicka ut över naturen finns det gott om tid till.: Funderar på varför man aldrig sett nån orm i Bäckhalladalen . Man tycker att t.ex. snokar skulle finnas när det finns några småsjöar. 
 
Och den här utsikten hade man från hällen österut  ungefär . Jaa, nån dag i början på nästa vecka kommer det att kommas hit o plockas om vädret tillåter.
  
 
 Och här har vi dagen skörd som nu är infrusen. Och hoppas på mer nästa vecka. För blåbär är ju vädigt nyttiga ! Tänker på våra förfäder långt bak i tiden som levde på jakt, fiske o bären i skogen. O vandrade o vandrade o vandrade . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0