Jaa, vilket foto att inleda dagen med !

 
Från S.M.H  Amsterdam ! Med texten :Good morning everyone, open your eyes and say hallo to a new day !
          Vem tycker inte det om man bl.a. uppnått min ålder oavsett var jag befinner mig . Och man har ju fighteranda oavsett ! Och så länge man kan bl.a. vara sin egen lyckas smed o stå pall för det ena o det andra så har ju även omgivningen nytta av det oavsett !
       Joo då Zeeland står det på fotot ! Men foto erinrar ju även om den kusten som ligger nära där jag bor , för närvarande o vara nöjd med det OCHSÅ ! !  Man har ju blickat ut över bl.a.Överuman, Vättern, Mälaren ,Hjälmaren o olika delar av innanhavet Östersjön , The Boltic see. Från Simrishamn till Luleå ! Det har nog inte alla som läser det här ! Jaa, det här med att ha en plattform att stå på via bl.a kunskap o erfarenhet på livslinjen Från Rötter till Barnbarn ! O njuta av en del minnen o nuet utan att hetsa upp sig över morgondagen som ingen vet hur den blir varken i morgon eller framåt i tiden. Och allt som slutar på bl.a Ism är ju inget att hålla i handen ! Vare sig det är fråga om politik eller religion !
 
 
Jaa, det här med cykelfärderna o gåendet dess emellan ! Är en av min levnad i nuets höjdare ! Här har vi ett foto från gårdagens cykelfärd söderöver ! Det här med gröna fält, gula rapsfält o blått hav !  Det är man väl inte ensam om att uppleva Världen över ! O då tänker jag på hur långt andra länder som legat efter oss ochså kommit !
         Och igår solades det även en hel del mellan varven.Och färgen i ansiktet , rödbrun sen brunar det till sig ! Och följande kan sägas som det inte skrivs så mycket om ! I Simrishamn t.ex. är UV-strålningen måttlig för närvarande ! Sånt som är positivt föträngs ju när värre än någonsin ständigt ropas ut. 2014 9/10 lästes följande på SVD Nyheter . OZONLAGRET PÅ VÄG ATT REPARERAS !  
           Och med spänning ser jag fram emot om värmerekordet, varmare än någonsin ?  från Målilla 29/6 1947  på +38,0 C kommer att slås den här månaden ! Och om nån tror jag fabulerar så kan dom gå in o titta på statistik från SMHI ! 
 
Veckans fågel var det ! Och den har jag aldrig hört talas om . Namnet är Gräshoppssångare , Coustella naevia. Enligt uppgift på nätet finns den i Sverige i dom södra o mellersta delarna och längs Norrlandskusten. Mer går att läsa om den på nätet. Jaa, fåglar ! För min del ser jag mest råkor på gräsmattan utanför terassen ! Men lite småfåglar ! Enligt uppgift så trivs inte småfåglarna om det finns råkor i närheten !?
 
Vem ser inte fram emot det ! Fotbolls- Em i Frankrike för herrar ! Första matchen 10/6 på kvällen mellan värdnationen Frankrike o Rumänien .Sverige spelar sin första match mot Irland den 13/6 ! Nyckelmatch. 
för oss ! 
        Mina favoriter ! Nått av följande lag som även andra tror på !? Utan turordning . Frankrike ,Tyskland, England, Spanien . Outsider ? Kanske Belgien ? Men England tror jag blir farligt ! ?
              Det här med att vara intresserad av allt möjligt ! O tycka, tänka o konstatera.! Är ett koncept som jag följer så länge ork och motivation finns ! Och så länge hjärna o kropp ställer upp på det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0