Bra motionsrunda ! Och det brukar det bli oavsett vädret !

 
Och idag är det ju ochså tid för veckans fågel från Fågeldagboken ! Morkulla som synes ! Scolapax rusticola ! Jaa, det här med att det är Sveriges vanligaste vadarfågel har jag aldrig vetat ! Finns överallt i Sverige utom i fjällen ! Resten får ni ta reda på !
 
 
Jaa, det här trädet har jag säkert sett sen många år tillbaks ! Och inte så långt bort från här mötte jag oförhappandes svärdottern Anna o 3 av mina minsta barnbarn ! Varav 2 , Kalle o Abbe kom springandes o krama om mig ! Prata om vackra bilder i ens inre o för ögonen ! Franke låg i vagnen o var kanske litet trött tror jag ! Kanske jag väckte honom ? Jaa, det är inte ovanligt att man stöter ihop med dom oförhappandes ! Tillfälligheter ? Säg det ? Glömde ju o fota dom men får se dom snart igen ! :)
 
Jaa, sen gick jag nere i småbåtshamnen mot hamnkiosken !  Och fota detta gåspar ! Troligtvis grågås ! O inte särskilt rädda !
 
 
Joodå visst är solen det viktigaste för vår existens på jorden  ! Utan solen ingen mänsklighet på den ! Joo det här fotot är taget i Brunnsparken i stan ! Där jag stannade till efter att ha handlat o lapade sol ett tag ! Jaa, det här med eget ansvar när det gäller för mycket eller för lite sol får man ju tackla individuellt i landet Lagom ! O det här med att oroa sig för det ena o det andra ! Det här med oväntade tillkortakommanden finns ingen försäkring emot även om vetenskapen gått framåt o svåra sjukdomar ibland kan botas o lindras t.ex. Joodå prostatacancer är en av dom ! 
 
                      Jaa, det här med folkomröstningar om allt möjligt  har dom ju i Schweiz bl. a. I Sverige förekommer det inte särskillt ofta ! Tror  inte det varit särskillt populärt bland massmedia eller politiker i Sverige ! Men idag läste jag följande på nätet ! Innevånarna i Sorsele sade nej till vindkraft ! Jaa, det här med vindkraften o dess nackdelar är ju inte comme il faut att prata om ! Men innevånarna i Sorsele fick som dom ville o blev inte överkörda av myndigheterna , kommunledningen ! Det här med demokrati ! Låt oss få fler folkomröstningar i Sverige ! Men fruktar att myndigheterna kommer att köra över de flesta !
 Idag tänkte jag ochså på näthatet vars like jag aldrig varit med om sen valet 2014 ! Jaa, det här med blåögda o ljushåriga , mörkhåriga o brunögda o kvinnor o män ! O de olika lägrens hat mot varann !  O det här med att alltid skylla på motparten när det är nått ! Och för min del så är det här med religiös o politisk extremism det som fyller Världen med hat ! O minoriteter t.ex. kan utsättas för rasism både här o i t.ex. Mellanöstern ! Jaa, och även minoriteter av nyanlända o länge boende i Sverige  skall stå till svars för tillkortakommanden ! Vare sig dom har det eller det utssendet ! Inget av dessas tillkortakommanden skall sopas under mattan ! Och hur man än resornerar så är extremismen o terrorn utmärkande för den näst största religionen i Världen o folket i dessa länder får lida för detta o andra länder i omgivningen ! Och i Sverige är vi bäst i Eu per capita att ta emot människor från bl.a annat Mellanöstern som fått lida för de egna ländernas uppgörelser mellan t.ex. Sunni och Shiamuslimers ledare ! Och det här om vilka som stöder dessa extremistiska krafter !
        
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0