Jaa, är nöjd med att åter bo i Simrishamn ! Fattas bara !

Men är ju född i Stockholm, uppväxt i Örebro o Luleå, bott utanför Hjo på somrarna när man växte upp ! 2 år  i Kristianstad och sedan 45 år i Simrishamn och sedan 11 år i Askersund och förra året åter till Simrishamn ! Men har även sett mig om under några år efter boendet i Kristianstad och då avslutandet av skolan ! Och då kommer t.ex. platserna Överuman/ södra Lappland och Forsmo/ Sollefteå även på min karta !
 
      Kort från uppväxt o leverne  innan Simrishamnstiden , då var man inte så intresserad av att ta foton av förklarliga skäl ! Och sen 2006 har det gjorts fotoalbum här på datan varje dag nästan o varje månad ! Blir en slags dagbok i bilder av olika slag ! Även då fotograferat av gamla foton sen anno dazumal ! Beroende på min utmärkta lilla kamera som går att ta närbilder med typ då av hackspetten här !
 
 
Det finns ochså teckningar i Fågeldagboken ! Och det här är då en större hackspett ! Jaa, mina intressen bland fåglar är dom större mest, hackspettar, rovfåglar, andfåglar, kråkfåglar ! Och hackspettar har man sett många under motionerandet , gång o cykelfärder ! I bl.a. Askersunds skogar o naturreservatet Tjälvesta ängar ! O nu blir det om jag får som jag vill gående igen i natureservatet Bäckhalladalen o cyklande till nationalparken Stenshuvud t.ex. 
 
Här när jag vandrat i naturreservatet Tjälvesta ängar när våren etablerat sig innan sommartid har det hörts många hackspettar . O även setts ! Detta naturreservat ligger ca.1 mil norr om Askersund ! Jaa, det här med återblickar med foton finns det plats för även i nuet !
 
Jaa, det här fotot är taget vid besök i Tjälvesta ängar unikt i Sverige ! Kallas för isälvsområde ! Och fotot är taget från en liten bro över en av sjöarna i området, Kyrksjön !
 
          Jaa, då ! Att ha sett olika platser via resan från Stockholm till Simrishamn kortare eller längre tid under vandringen från Rötter till Barnbarn är naturligtvis nått som är positivt för livsgnistan ! Nostalgi ? Är tacksam över vad jag fått uppleva i mitt liv med Fötterna på Jorden o armarna mot himlen !
 
           O tänka sig ! Såg teckningen med hackspetten o sen kom tankarna om det man varit med om i sitt liv hittils ! I det stora hela !
  Jaa, naturbilderna är från 2013 !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0