Solen lyser ute ! O i dag fyller en av sönerna år !

        Igår ja på påskaftonen ! Var jag o hälsade på hos lilla Rut o hennes 3 bröder ! Och vi åt påskmat o gottade oss ! Och titta på vilken ögonkontakt med detta mitt minsta barnbarn ! Jaa, det här med att vara nöjd med livet o gotta sig åt det yngsta barnbarnet, 7 månader o sedan de andra med Pelle som äldst o som blir 28 år ! O det är lätt att hålla reda på ! För när Pelle föddes skulle jag bli 50 år ! Några månader efteråt !
 
Och norrut en liten bit från Simrishamn ligger Baskemölla  och dit for Ruts bröder o sonen Peter och farfar för att gå en bit vid havet ! Och en del andra hade ochså kommit på samma ide ! Efter god mat antagligen . I det fina soliga vädret ! O här tittas det på hästmyror som tydligen visade sig när solen lyste ! Hade bo där . .
 
O här har vi farfar o Kalle, Franke o Abbe ! Och det här tycker jag är ett bra foto av många under årens lopp ! På min livslinje från Rötter till Barnbarn ! 
 
 
Det här fotot är taget mot nationalparken Stenshuvud ! Som är värd ett besök av dom som inte varit där ! Kan   ochså nämna att här i Baske har badats  en del på sommaren under årens lopp  , både med barn o barnbarn o andra ! Inte just här utan vid en strand närmare bilparkeringen !
 
 Sen följde vi en bäck ner mot stranden ! Där en stor svan satt på en sten en bit ut. ! O visst var det kul för de små att gå omkring här o kasta en o annan sten en liten bit ut i vattnet !
 
Och med  detta foto längs bäcken uppåt från stranden som tagits av sonen Peter avslutas reportaget från vår  utflykt ! På självaste påskaftonen ! Som sagt !
 
Höll man på att glömma ! Detta är ett foto av den berömda backen där den berömda äggkastningen äger rum som bl.a. Baskemölla är välkännt för ! Och , jaa, denna äggkastning lär ha Nederländska anor ända sen 1600-talet ! Går o läsa mera på google !
        Och idag då skall man fira den yngste sonen Martin i Viarp ! Han fyller år idag ! Inga jämna men vadådå ! Nu har man  närmare till bl.a. dessa festligheter o med samvaro med nära o kära igen  ! Ser fram emot vår o sommar då cykelfärder kan företagas igen ! Både hit o dit ! Vill inte ha några isiga vindar på mig ! Fattas bara !
       En god fortsättning på helgen önskas ochså bl.a mina kompisar Sven Arne o Rolf o deras familjer  i Örebro ! Som har ubytts hälsningar med  igår  via sms o telefon ! Jaa, önskas även dom från olika länder som sidvänder o läser på denna blogg ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0