Flera vältaliga foton ! O det här med att våga säga vad man tycker !

 Det här är  mitt näst yngsta av mina barnbarn, Franke ! Som även han blev glad att se farfar som de andra i omgivningen ! Det här med att spontant besöka omgivningen ! Väldans bra ! O fint har dom det utanför lägenheten ! Dessa mina anhöriga ! Och vädret idag ! Kanske det är så att nu strömmar varmluften o sommaren in över södra Sverige !?
 
 
Jaa, har ju pratat om att det pratades med flyktingar regelbundet förra våren ! Och att prata om saker o ting i klartext ! Och sen dess har man pratat med många spontant både i Askersund o Simrishamn ! Och idag slog jag mig i slang med dessa flyktingar ! Och det var inga svårigheter att prata med killarna om religiös o politisk EXTREMISM ! Och inte heller att prata om att jag gillar Israel och det mångkulturella Jerusalem ! Och att man ochså måste ha förståelse för Israels situation ang. agendor som hotar landet o Judar med utrotning !
. Jaa, ni skulle bara visst vad vi pratade om ! Och vi kallade varann varken för det ena eller andra ! En fin komplimang fick jag ! Du påminner mig om min far sade den ene av dom. Kanske  dom diskuterat samma som vi gjorde ! Och grabbarna var trevliga o ville gärna vara med på bild !
 
        Jaa, och idag besöktes detta par i småbåtshamnen ! Och några ägg låg fotfarande i redet ! Och nu njuter dom väl av värmen ! Men om äggen kläcks efter stundom innan kyligt väder ? Står skrivet i stjärnorna ! Jaa, tror att det snart  är en månad sen man såg dom para sig i det då varma vädret !
 
Och det här med vitsippor en bit längre norr ut ! Fotograferades ochså idag ! Och nu ser man fram emot kvällens match mellan Bayern München o Atletico Madrid ! Och bland mina favorilag finns ochså Bayern München ! O då håller jag på dom !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0