Vem hyllar inte ochså sin far !

 
Min far har aldrig gjot mig nått ont.Och han stötta mig på sitt vis. Efter skolgången i Kristianstad hjälpte han mig genom att ordna paraktikplatser t.ex. Och det här med när vi tillsammans lyssnade på klassik musik, o Hylands o Jerrings sportreferat t.ex.finns så väl bevarat i minnet.Och de här orden klingar fotfarande i mitt minne Det var rätta ordet sa Bill till Bull. Citat från Pelle Svanslös. Svensk barnbok skriven av Gösta Knusson..
Italien var han bl.a mycket intresserad av . Gjorde resor dit o höll ibland föredrag på skola i Hjo om dom.Folkhögskolan ? Har ju berömt min mors utseende . Och  min far var en stilig karl tycker jag.
 
Det här fotot har jag ochså tyckt mycket om. Titta Jan  ett flygplan. Och fotot är taget från villan i Långängen i Stocksund ,Stockholm Jaa fars dag kom till Sverige 1931 och en annan är ju född 1938. Foto taget 1941 kan jag tänka mig .Och Bromma flygplats låg väl.  inte så långt ifrån.Och i våra dagar ligger Långängen i Danderyds kommun.
                Det här med att ha övervägande bra minnen o nostalgin. Har ingenting med snyftande o göra. Känner glädje när jag ser detta foto. Vad hade jag varit utan .min far o min mor o mina förfäder. Nothing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0