Håller ångan uppe o njuter av tillvaron.

 
Foton från gådagens cykeltur söder över via cykelväg längs kusten. av innanhavet Boltic sea ! Varför Östersjön kallas för innanhav ? Upp till var och en att ta reda på.
 
Så här såg det ju inte ut i juli t.ex.. Men på en annan rastplats pratade jag med ett Tyskt par som verkade vara på en delvis cykelsemester. Jaa, paret som var från Berlin uppskattade att få prata med mig . Har aldrig blivit bortkörd av några som jag presenterat mig för ! Oavsett vilket land dom kommer ifrån. Det här med att säga , Jag kommer från Sverige vilket land kommer ni ifrån. På engelska eller då ibland tyska.
       1 september idag ! Men att utropa höst. Utan att titta på dygnsmedeltemperaturen, nej.
 
Jaa, foton i ordning söderöver. Jaa, det här med att hitta nya motiv. Längs kusten.
 
 
Jaa, när jag tittar på detta foto så tänker man på klimatförändringarna o bl.a. dom under mänsklighetens historia . För inte så länge sen så lästes om att vattenhöjningen i södra Östersjön t.ex. inte ökade.
 Har man ju ochså läst om, att på bottnen här utanför finns rester av skogar. Eller nånstans längs kusten.
 
 
Sen vändes det åter mot staden Simrishamn. Och då i närheten av en backe uppför där jag leder cykeln .
 Inget dumt foto om jag får säga det själv.
  Jaa, det här med att kunna njuta av veckorna oavsett vilken årstid det är . Men ibland tänker jag på mina förfäder bl.a långt bort i tiden vilket klimat som dom fick stå ut med.. Oavsett mindre antal o utan t.ex. kolkraft eller bilar. Det var då det säger nån. Vlka har vi att tacka för att vi ser dagens ljus ?
          Och på vägen hem stoppade  jag foton i en postlåda , och kompisen Rolf kände för en liten biltur tillsammans. Sen uppsöktes ett ställe på Stenbocksgatan o snart kan man på Museigatan uppsöka en annan sons hem.
  Och ännu en bra dag i Jans, Jahans, Johannes liv.Och i dag blir det cyklande norrut . Sen får vi se vilka foton jag känner att ta , vyerna från kända platser kan bli annorlunda.
 
Jaa, det här med att retweeta o bli retweetad . Idag fick jag detta via Marie Douglas som retweetat Happy Homebird (Sam) med denna hennes text  "Direktion is so much more important than speed , many are going nowhere . Jaa, att man t.ex. motionerar var o varannan dag utan rasande tempo är bra för både sinne o själ..
     O fortsatt är det svenskar amerikaner o tyskar som mest tittar in på min blogg . Men men många andra länder kan det vara nån enstaka eller få ifrån.. Nu har jag ju igen även statistik på detta.. 
             Och detta är en liten blogg om man ser till kändisars , men vadådå !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0